Începând de astăzi, cele mai bune camioane rulate comercializate prin TruckStore România vor purta eticheta Mercedes-Benz Certified, un standard care oferă asigurarea că aceste vehicule au revizie valabilă cel putin 3 luni sau pentru următorii 20.000 km (pentru camioane cu MMA până la 12 tone) sau 30.000 km (peste 12 t). Totodată vehiculele certificate au inspecțiile tehnice legale valabile pentru cel puțin trei luni. În plus, anvelopele tuturor camioanelor certificate vor avea un profil al pneurilor de cel puțin 6 mm. Un alt element integrant al angajamentului de calitate îl reprezintă garanția de 12 luni care acoperă grupul moto-propulsor, valabilă în toată Europa, fără restricții de kilometraj. Opțional, se poate oferi chiar și o garanție de 24 de luni a grupului moto-propulsor.
Eticheta Mercedes-Benz Certified va fi acordată numai camioanelor Mercedes-Benz cu o vârstă de maximum cinci ani și un rulaj de maximum 500.000 de kilometri.
Spre deosebire de alte certificări similare din piață, Mercedes-Benz vine și cu o noutate: dreptul de a înlocui camionul rulat cumpărat cu un altul în termen de 14 zile
Standardul Mercedes-Benz Certified va înlocui actualul sistem de clasificare în funcție de raportul preț-performanță (în categoriile Aur, Argint și Bronz), disponibil din martie 2021 în toate țările TruckStore. TruckStore a fost lansat în România în iunie 2019, ca un proces de rebranding al diviziei de Autocamioane Rulate, ce are o istorie mult mai amplă în cadrul operațiunilor Mercedes-Benz în țara noastră. Vânzările de camioane rulate la nivel național au crescut progresiv în ultimii ani, atingând un record de aproape 800 de unități vândute în 2020.
Când vine vorba de creșterea siguranței vehiculelor, camioanele Mercedes-Benz au fost întotdeauna un pionier în industrie. Compania a investit sute de milioane de euro pe an în cercetare și dezvoltare, pentru sistemele de asistență pentru a oferi o asistență și mai mare șoferilor în activitatea lor și pentru a spori siguranța tuturor utilizatorilor de drumuri. Cele mai recente exemple includ Active Sideguard Assist cu funcția de frânare automată și Active Drive Assist 2 cu funcția automată de oprire de urgență pe care compania le-a prezentat lumii în toamna trecută. Cu efecte imediate, clienții din 24 de țări din UE și piețele din afara UE selectate pot comanda noile sisteme de asistență pentru un număr de camioane Mercedes-Benz pentru care sunt disponibile aceste sisteme. Producția începe în iunie 2021.
Din iunie 2021 Safeguard Assist (S1R) va fi înlocuită pe majoritatea modelelor Actros și Arocs de către noul Safeguard Assist (S1x) echipat cu o altă funcție care ar putea, în anumite circumstanțe, să salveze vieți: Active Sideguard Assist (ASGA), disponibilă din luna de iunie, din producție, nu numai că avertizează șoferul din cauza pietonilor sau a bicicliștilor în partea pasagerului, dar, de asemenea, inițiază o manevră de frânare automată la viteze de până la 20 km/h, aducând vehiculul la o perioadă de așteptare în cazul în care șoferul nu răspunde la tonurile de avertizare. Active Sideguard Assist recunoaște necesitatea acestei intervenții din unghiul volanului și, în mod ideal, împiedică orice coliziune. Mercedes-Benz Trucks este primul producător de camioane din lume care oferă un astfel de sistem cu funcția de frânare activă, aducându-și astfel contribuția la reducerea în continuare a numărului de vătămări grave sau chiar decese cauzate de accidente atunci când vehiculele efectuează un viraj.
Disponibil din iunie 2021, cea mai nouă generație ADA 2 poate face și mai mult: sistemul este capabil să inițieze o oprire de urgență dacă recunoaște că șoferul nu a fost implicat activ în procesul de conducere pentru o perioadă mai lungă de timp, de exemplu datorită problemelor de sănătate. Mai întâi, sistemul avertizează șoferul prin semnale vizuale și acustice să preia controlul volanului. Dar dacă el sau ea nu răspunde după 60 de secunde, chiar și după mai multe avertismente, prin frânare, direcție, accelerare sau de operare a sistemelor de vehicul prin intermediul butoanelor de pe volan, în limitele sale, sistemul poate frîna până când autocamionul se oprește în siguranță pe banda de mers, în timp ce avertizează următoarele vehicule folosind luminile de urgență. Manevra de oprire de urgență inițiată de sistem poate fi oprită utilizând kick-down-ul în orice moment. Dacă autocamionul se oprește, sistemul poate angaja automat noua frână de parcare electronică. În plus, ușile sunt deblocate astfel încât paramedicii și alți respondenți să poată ajunge direct la șofer în caz de urgență medicală.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit