Transportul combinat este o piață în creștere a cărei dezvoltare este puternic influențată nu numai de cerere, ci și de capacitatea disponibilă în rețeaua feroviară și de calitatea serviciilor oferite. În afară de rețeaua feroviară, care este responsabilitatea directă a operatorilor, trebuie investit în general în calitatea serviciilor, susține Grupul Hupac, un jucător elvețian în domeniul transportului intermodal pe întreg continentul european. În mai 2022, Hupac a anticipat, odată cu prezentarea rezultatelor bugetare pe anul 2021, inițiativele și angajamentele pentru anii următori condensate în planul Strategiei 2026.
În 2021, operatorul elvețian a transportat 1.123.600 de transporturi rutiere în transportul combinat rutier/feroviar și pe căi navigabile interioare. În comparație cu anul precedent, aproximativ 100.000 de vehicule în plus au fost transferate pe calea ferată, ceea ce reprezintă o creștere de 10,7%. Astfel, Hupac a atins din nou volumul de trafic de dinaintea pandemiei din 2019, obținând chiar o nouă creștere de aproape 10%. Lăsând la o parte Covid 19, Hupac a ajuns la aceste rezultate punând cărămidă după cărămidă de-a lungul anilor și investind în facilități, dar mai ales în organizarea companiei, dar acum ambițiile sunt și mai mari.
Prin Strategia 2026, care se bazează pe faptul că calitatea serviciilor este întotdeauna pe primul loc, Hupac își propune o creștere a traficului cu 40% față de 2021, pentru a ajunge la 1,6 milioane de transporturi rutiere pe an. La baza acestei provocări vor sta investițiile în terminale și în materialul rulant, precum și în transformarea digitală, cu un angajament de cheltuieli totale de 300 de milioane de franci elvețieni (286 de milioane de euro).
Potrivit lui Hupac, calitatea este o cerință de bază pentru încrederea pieței și creșterea traficului. Calitatea a fost pusă la încercare de performanța rețelei feroviare, în special a rețelei transalpine, caracterizată de o activitate intensă de construcție. Grupul elvețian dorește să atingă o punctualitate feroviară de 90% prin investiții în resurse suplimentare și rezerve structurale de-a lungul întregului lanț de servicii, cum ar fi creșterea echipei de șoferi pe care Hupac o păstrează sub contract în caz de necesități operaționale.
În mod evident, tot ceea ce se află în afara perimetrului companiei, adică infrastructura feroviară, nu poate fi gestionat și planificat de Hupac, dar există doar speranța că deficiențele actuale pot fi remediate cât mai curând posibil, cum ar fi nevoia de coridoare transalpine alternative la coridorul Rin-Alpin, care este acum în pericol în cazul unor întreruperi operaționale.
În centrul Strategiei 2026 se află consolidarea în continuare a axei de transport nord-sud, dar și extinderea rețelei transalpine în întreaga Europa. În prim-plan se află investițiile în terminale, cum ar fi noile facilități din Milano Smistamento și Piacenza, care vor fi construite împreună cu Mercitalia Logistics până în 2025, extinderea Cim din Novara până în același an, în timp ce la sfârșitul anului 2022 compania va pune în funcțiune terminalul Brwinów din zona Varșoviei. Hupac este, de asemenea, implicată în construcția terminalului Gateway din Duisburg (2025) și a terminalului North Gateway din Basel (2026).
Cu toate acestea, rămâne încă o provocare, aceea de a lua în considerare mai mult nevoile transportului feroviar de marfă. Michail Stahlhut, directorul general al Grupului Hupac, a declarat: „Transportul de călători și transportul de marfă trebuie să fie tratate în mod egal, în ceea ce privește dezvoltarea rețelei, definirea orarului și operațiunile zilnice. Mai este încă un drum lung de parcurs.”
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit