METRANS va aplica suprataxe suplimentare pentru combustibil în Germania începând cu 1 septembrie, pentru porțiunile de first/last mile. Suprataxa va avea loc pentru transportul prin terminalele din Berlin, Leipzig, München și Nürnberg. Majorarea suprataxei de combustibil pentru cele 4 locații se învârte în jurul valorii de 30%. Compania a declarat că , pentru moment, suprataxa pentru energie (folosită la tracțiune) nu va fi majorată, cel puțin până în septembrie.
Începând cu luna februarie, METRANS a implementat suprataxa de primă tracțiune pentru transportul feroviar și o suprataxă de combustibil pentru transportul combinat feroviar/rutier pentru a face față creșterii costurilor. „Acest lucru se datorează creșterii prețurilor la energie, precum și costurilor suplimentare asociate cu întârzierile trenurilor”, a precizat compania.
METRANS este destul de pesimistă când vine vorba de ceea ce rezervă viitorul. Compania a adăugat că monitorizează și analizează în mod constant evoluția pieței, dar perspectivele pentru a doua jumătate a anului nu sunt, din păcate, nici ele foarte optimiste”.
Oficialii companiei se plâng, de asemenea, de timpii de tranzit înregistrați pe Germania, afectați de numărul mare de opriri pe linia de cale ferată ca urmare a problemelor operaționale, care împiedică planificarea riguroasă a capacităților.
Compania feroviară chineză Trans Eurasia și Metrans au lansat un serviciu de transport feroviar de marfă care leagă Wuhan, în China, de Pančevo, în Serbia. Timpul de tranzit pentru această călătorie este de 18 zile.
Încercările de a crea un serviciu feroviar regulat de transport feroviar de marfă între China și Serbia au fost făcute încă de acum 2 ani, dar până acum au avut ca rezultat doar călătorii personalizate. Serviciul Wuhan-Pančevo este a cincea cursă care leagă Serbia de China începând cu 2020, potrivit lui Wanxu Dong, director general la Trans Eurasia.
Trans Eurasia se ocupă de ruta dintre Wuhan și terminalul Malaszewice. Ruta trece prin Kazahstan, Rusia și Belarus înainte de a ajunge în Polonia.
Metrans a operat cu succes conexiunea de la terminalul Metrans din Malaszewice, Polonia, la terminalul portului sârbesc din Pančevo. Containerele au sosit în Polonia de la Wuhan, China, și au traversat apoi Republica Cehă, Slovacia și Ungaria, pentru a ajunge în cele din urmă în Serbia. Containerele cu destinația Serbia sunt încărcate cu componente din China pentru construcția de mașini.
Nu există un program oficial pentru viitoarele călătorii. Chestiunea devine puțin mai complicată când vine vorba de trenurile care se întorc din Serbia în China. De fapt, primul tren cu destinația est din Serbia către China a plecat la 22 iunie 2020 din Belgrad. Anul trecut au circulat trei trenuri în direcția est, în timp ce pentru acest an nu a existat niciunul.
Martin Koubek, director al Silk Road la Metrans, a subliniat că ar fi vital să se găsească suficiente mărfuri de retur pentru a umple trenurile spre est.
Acest proiect confirmă relația solidă dintre China și Serbia. În urmă cu câteva zile, ministrul sârb de interne Aleksandar Vulin a afirmat că cele două țări au o prietenie solidă într-o scrisoare adresată ministrului chinez de interne Wang Xiaohong. Calea ferată joacă un rol important în această prietenie. Un alt exemplu este construcția liniei de cale ferată care leagă Serbia de Ungaria. Proiectul, care a început în martie anul trecut și se așteaptă să fie finalizat până la sfârșitul anului, este finanțat de China în cadrul Inițiativei Belt and Road. Odată finalizată, mărfurile dinspre vest ar putea ajunge în Europa prin porturile adriatice, Serbia fiind o țară de tranzit importantă.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit