Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Otokar, o companie a grupului Koç, continuă să facă parte din transformarea durabilă a transportului public din Europa. Recent, constructorul turc a primit o comandă pentru 29 de microbuze electrice e-Centro, care urmează să intre în operare în orașele italiene Roma, Syracuse, Salerno, Reggio Calabria, Cagliari și Palermo.

Otokar e-Centro, de 6,6 m, este conceput pentru a opera fără zgomot, în condiții ecologice, asigurând în același timp costuri reduse de operare și eficiență crescută.

Declarând că modelul electric satisface în mod optim nevoile în transportul public, Kerem Erman, șeful Otokar Commercial Vehicles, a declarat: „e-Centro oferă un motor electric puternic și performant, consum redus de energie, durabilitate ridicată, manevrabilitate superioară, confort, design cu podea joasă, interioare spațioase, echipamente de înaltă siguranță și software inteligent. Reprezintă o soluție pentru servicii de transport public moderne, ecologice și eficiente. Suntem încrezători că va fi un favorit al transportului durabil în Italia.”

Microbuzul electric este propulsat de un motor având putere maximă de 200 kW și cuplu maxim de 1.200 Nm, ce permite negocierea fără probleme chiar și a celor mai abrupte dealuri. Bateriile Li-ion NMC de 110 kWh pot fi încărcate complet în doar 1,5 ore, oferind o autonomie de până la 200 km cu o singură încărcare, iar funcția de frânare regenerativă permite recuperarea energiei de până la 25% în traficul urban.

e-Centro va intra în exploatare la Roma la începutul anului viitor, urmând să fie recepționat ulterior de operatorii din celelalte orașe, în a doua jumătate a lui 2024.

Holon Mover, noul brand al grupului Benteler, a prezentat în Las Vegas pentru prima dată la Consumer Electronics Show (CES) 2023, noul său vehicul de transport autonom și complet electric. Vehiculul este primul motor autonom din lume construit la standarde auto – cu alte cuvinte, un lider în materie de siguranță, confort de rulare și calitate a producției. Holon Mover funcționează în mod autonom și cu o viteză maximă de 60 km/h (37mph). Are o autonomie de aproximativ 290 de kilometri (180 de mile).

Holon Mover este interesant prin faptul că nu respectă tendințele anterioare și nu încearcă să iasă în evidență cu un design ultramodern și futurist. Este adevărat că vehiculul cu două axe nu este plictisitor, dar acest lucru se datorează faptului că microbuzele cu o singură ușă și fără șofer nu fac încă parte din peisajul stradal.

Holon Mover a încheiat un parteneriat cu compania de transport Hamburger Hochbahn pentru a testa vehiculul, dar a reușit să obțină și un acord cu furnizorul de mobilitate Beep din SUA, care va fi responsabil pentru implementarea primelor vehicule, al cărei profil principal este de a opera taxiuri direcționale cu conducere autonomă.

Vehiculul atrage atenția prin designul asimetric și combină funcționalitatea maximă la o valoare ridicată de recunoaștere. Totodată, a fost proiectat cu un concept generos din punct de vedere al spațiului, poate transporta în același timp până la 15 pasageri, astfel reduce decalajul dintre conceptele de transport personal și public. De asemenea, confortul scaunelor ușor decalate oferă un sentiment de intimitate, în același timp respectă toate cerințele de siguranță. Microbuzul poate găzdui utilizatorii pe scaune cu rotile, având o rampă automată pentru a ajuta pasagerii cu handicap să urce și să coboare.

Cu toate acestea, Holon Mover nu are scaunul șoferului, fiind capabil de conducere autonomă de nivel 4. Totodată, poate naviga cu ajutorul senzorilor externi, al camerelor și al senzorilor în mișcare. Oriunde va merge micul microbuz, Holon Mover nu va polua mediul înconjurător, deoarece este echipat cu un sistem de propulsie electric. Acesta poate parcurge 290 de kilometri cu o singură încărcare, ceea ce nu este o performanță deloc neglijabilă pentru un microbuz care se conduce singur.

Producția urmează să înceapă în SUA la sfârșitul anului 2025, după ce va fi supus unor serii de teste, este planificat să fie produs nu doar în străinătate, ci și în Europa și Orientul Mijlociu/Asia. Arhitectura deosebit de flexibilă a platformei ar putea fi produsă chiar și în versiuni mai mari, atât pentru transportul de pasageri, cât și pentru aplicații de marfă.