Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata fortei de munca nu a avut niciodata un caracter unitar, existand mereu cresteri in anumite sectoare si scaderi in altele. Climatul economic actual este de instabilitate, iar angajatorii inca domina. La nivel national, rata somajului a crescut in ianuarie cu 0,14% comparativ cu ultima luna a anului trecut, dar a scazut fata de aceeasi perioada a lui 2011, potrivit ANOFM.

Criza economica din ultimii ani si-a lasat o amprenta clara asupra pietei muncii din Romania. "Am fost martorii unor schimbari semnificative in ceea ce priveste strategiile de resurse umane, intrucat cele mai multe companii si-au redus bugetele de recrutare cu cel putin 30%, iar deficitul de resurse a determinat angajatorii sa-si reevalueze planurile de afaceri in termeni de investitii, structura interna si grad de utilizare a fortei de munca", a explicat Mihaela Stoian, marketing specialist ManpowerGroup Romania.
Anul trecut comportamentului angajatorilor s-a aratat reticent referitor la modificarea structurii fortei de munca, pentru ca cei mai multi au inteles ca stabilitatea este un element esential in mentinerea profitabilitatii. 2011 a ajutat angajatorii sa realizeze o evaluare justa a fortei de munca si sa investeasca eficient in dezvoltarea personalului. "La ora actuala, piata fortei de munca este una a angajatorilor. Prin urmare, in multe situatii angajatorii prefera sa isi gestioneze pe cont propriu procesele de recrutare atunci cand au resurse interne si candidati suficienti", a evidentiat Bogdan Dragoescu, senior business development manager Smartree.

Angajari dictate de investitii
Dupa lungi perioade de scadere, anul trecut s-a simtit totusi o usoara revigorare a serviciilor de recrutare. Numarul candidatilor din bazele de date ale firmelor specializate a crescut, in ciuda scaderii ratei somajului, deoarece capitalul uman se afla in cautarea unui loc de munca mai bun. "A crescut atat numarul CV-urilor depuse, cat si cel al cererilor angajatorilor. Numarul solicitarilor angajatorilor a fost mai mic decat cel al candidatilor disponibili, insa in multe cazuri profilul candidatilor nu este potrivit pentru domeniile in care se fac angajari", a subliniat Mirela Marinescu, manager recrutare APT.
In productie, datorita extinderii sau relocarii fabricilor anumitor companii multinationale in Romania, s-au creat mai multe locuri de munca, iar pe segmentul automotive, cu precadere in zona Pitesti/Craiova, s-a simtit o revigorare a cererilor de angajare, a declarat Mihaela Stoian.
In primul rand se urmareste ca nivelul de experienta si expertiza profesionala sa fie relevant, iar competentele profesionale necesare exercitarii profesiei si aferente nivelului profesional sa fie foarte bine conturate si exersate, a declarat Gabriel Gatejoiu, business development manager Professional.
Romania reprezinta inca o destinatie atractiva pentru companiile multinationale din sectorul industriei, in mare parte datorita fortei de munca disponibile la costuri rezonabile.