Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

SLS Cargo își va extinde serviciile de transport intermodal și va opera un nou terminal în București începând din 2023, potrivit anunțului făcut de Mihai Stoica, Managing Director al companiei în cadrul unei conferințe de presă ce a avut loc recent.

Pentru 2021, SLS Cargo, companie fondată de Mihai Stoica și preluată în 2019 de către FAN Courier, va înregistra un plus de 12% al cifrei de afaceri, în creștere de la 14,63 milioane de euro. În 2022, compania de expediții și logistică își va dezvolta portofoliul de servicii, inclusiv pe transport feroviar, acolo unde operează deja un terminal la Buftea.

Din 2022 vom începe să lucrăm pentru implementarea unui alt terminal, în care vom începe să operăm din 2023“, a declarat Mihai Stoica.

În opinia sa, sectorul de transport pe cale ferată se dezvoltă foarte tare în Europa, inclusiv în România, acolo unde tendința tuturor operatorilor este de a opri trenuri în București, însă infrastructura, din păcate, încă nu este corelată cu volumul de marfă, numărul de terminal fiind insuficient.

Anul următor sunt anunțate lucrări de infrastructură la intrarea în țară, se va lucra foarte mult în Curtici, în Oradea. Dacă totul va merge bine, ar trebui ca în câțiva ani de zile să se resimtă și impactul lucrărilor în creșterea traficului. Punctual, în ceea ce privește SLS Cargo, vom lucra pentru clienții noștri care aduc marfă din Bulgaria și din restul Europei în funcție de capacitatea pe care o vom avea, pentru că suntem extrem de aglomerați, nu mai avem spațiu suplimentar”, a mai explicat Managing Director-ul SLS Cargo.

Anul viitor va aduce și mai mari probleme pe lanțul de aprovizionare din Asia, după ce se prefigurează o nouă criză, de data aceasta pe sectorul aerian, la momentul de față nemaiexistând spațiu cargo disponibil, potrivit lui Mihai Stoica, Managing Director și fondator SLS Cargo, companie de freight forwarding și logistică achiziționată în 2019 de FAN Courier, liderul pieței de curierat din România.

Presiunea pe lanțul de aprovizionare China-Europa și retur va fi și mai mare în 2022, piața este încă foarte ridicată în perspectiva unei cereri foarte mari, trenurile și containerele din Asia fiind pline la acest moment, consideră Mihai Stoica (SLS Cargo). Iar peste toate acestea se adaugă probleme legate de suspendarea operațiunilor din terminalele de containere ca urmare a pandemiei COVID.

„Există marfă multă în containere blocate în porturile din China, marfă care nu ajunge la timp în Europa. Pe tot lanțul de aprovizionare, practic există un blocaj și un decalaj foarte mare. Săptămâna aceasta au apărut cazuri noi în zona Ningbo, unul dintre principalele porturi de încărcare din China. Dacă se confirmă și se vor crea blocaje, această problemă va escalada foarte mult. Nu mai vorbim doar de prețuri, care sunt absolut ireale la momentul de față, vorbim de incapacitatea transportatorilor de a aduce clienților marfa la timp“, a explicat Mihai Stoica, Managing Director SLS Cargo, într-o conferință de presă.

Acționarii FAN Courier, alături de Mihai Stoica (SLS Cargo) și Dragoș Arnăutu (FAN Delivery)

Acest lucru, a continuat oficialul companiei de expediții, a atras după sine alt tip de modificare de comportament. Clienții, în dorința de a fi pregătiți, au început să-și creeze stocuri de marfă și au încercat să-și aducă produsele de care aveau nevoie urgentă pe transport aerian. „Lucru care a dus la un blocaj inedit: nu mai există avioane disponibile, nu mai există spațiu la zona cargo. Multe companii aeriene trimiteau avioanele de pasageri să încarce marfă în China, iar acum, se pare că de la 1 ianuarie China va restricționa zborurile avioanelor de linie pentru cargo. În consecință, se va crea un pool mare de marfă și nu știm cum va ajunge în Europa.

Mihai Stoica mai spune că și în Europa transportul rutier de marfă traversează o perioadă complicată din cauza restricțiilor la vamă și a șoferilor care nu s-au vaccinat. „Dacă până anul acesta, șoferii nu erau carantinați, acum sunt carantinați și tratați ca orice alt călător, astfel că se creează blocaje foarte mari. Șoferii nu vor să se vaccineze, motiv pentru care suntem în permanență în blocaje, astăzi este Polonia, mâine poate fi Spania, poimâine Polonia. Dispar camioanele de peste tot din Europa și trebuie să găsim soluții“, a mai explicat acesta.

SLS Cargo va termina anul acesta cu o creștere de 12% față de 2020, atunci când a înregistrat o cifră de afaceri de 14,63 milioane de euro.