Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A rămas mai puțin de un an până la următoarea ediție, care va avea loc la Fiera Milano între 8 și 11 mai 2024, iar interesul începe să crească în jurul evenimentului, care este pregătit să se concentreze pe nevoile, noutățile și perspectivele pieței de transport de marfă și logistică.

Există deja entuziasm în așteptarea următoarei ediții a Transpotec Logitec, cel mai important eveniment din Italia din sectorul transportului de marfă și al logisticii, care va reveni la Fiera Milano între 8 și 11 mai.

Peste 100 de expozanți s-au înscris deja la evenimentul din 2024, iar producătorii de vehicule, care au demonstrat deja în anii trecuți că recunosc Transpotec Logitec ca fiind un eveniment unic și strategic pentru sector, își planifică deja participarea pentru 2024.

Printre acestea se numără și Ford Trucks: „Pentru noi, participarea la Transpotec 2024 este o piatră de hotar. Ne-am prezentat pe piață la ediția din 2022 cu planurile noastre pentru viitorul apropiat, iar anul acesta publicul va vedea cum s-au derulat acestea. Așteptăm cu nerăbdare să participăm la acest eveniment important, pe care îl considerăm o piatră de hotar în rândul târgurilor din industria noastră, și suntem nerăbdători să ne întâlnim din nou cu tot publicul pentru a prezenta întreaga gamă de produse Ford Trucks – cu motoare și tractoare complet reînnoite – și noile proiecte în curs de desfășurare, cu accent pe eficiență și sustenabilitate” – a declarat Lucia Iavarone, director de marketing și comunicare al Ford Trucks Italia.

Ceea ce urmează va fi o ediție fundamentală pentru a vorbi despre urgențele și provocările cu care se confruntă sectorul: se va discuta despre tehnologiile, soluțiile și infrastructurile puse în aplicare pentru a gestiona tranziția energetică și evoluția logisticii last-mile, dar și despre competențele, indispensabile pentru a forma o nouă clasă de profesioniști în domeniul transportului rutier de marfă la nivelul evoluției mijloacelor și proceselor.

O reflecție începută încă de la ediția trecută, dar care acum trebuie accelerată și mai mult, mai ales în lumina reglementărilor aprobate de Uniunea Europeană, care impun oprirea, până în 2035, a producției de motoare endotermice pentru autoturisme și camionete și reducerea cu 90% a emisiilor, până în 2040, pentru vehiculele grele, pași fundamentali spre emisiile zero prevăzute pentru 2050.

Transpotec Logitec 2024 va fi locul potrivit pentru a afla care este situația fiecăruia, pentru a evalua principalele inovații în materie de camioane, vehicule comerciale, remorci carosate, micromobilitate pentru transportul de mărfuri și soluții logistice integrate care schimbă radical lumea transportului rutier, dar și pentru a testa noi produse, pentru a crea rețele de contacte și pentru a rămâne informat.

Evenimentul dorește să fie un centru de dezbatere internațională și să prezinte instituțiilor cerințele unei piețe cheie, care astăzi, mai mult ca oricând, necesită noi strategii de sprijin.

Parteneriate care creează valoare

Pentru a împărtăși inovația din acest sector și pentru a încuraja schimbul de competențe și de know-how, se reînnoiesc parteneriatele cu principalele entități din acest sector.

Aftermarket Village, conceptul expozițional global pentru piața de piese de schimb pentru camioane, organizat de revistele Parts Truck și Logistica & Trasporti, se află la cea de-a patra ediție. Cu un spațiu expozițional de peste 2.500 mp, Village va găzdui producători de piese, componente și echipamente, furnizori de servicii și distribuitori și va fi organizat, ca întotdeauna, cu zone de networking de afaceri și de formare pentru ca profesioniștii din industrie să se întâlnească și să facă schimb de idei.

În zonele exterioare ale târgului, în Largo Nazioni, în colaborare cu Next to the Truckers, va fi amenajată o zonă de test drive pentru camioane. Vizitatorii se pot urca la bord și pot experimenta direct cele mai noi vehicule ale producătorilor prezenți la expoziție și cea mai largă gamă de motoare – diesel, pe gaz și electrice – însoțiți de instructori. Pentru că atunci când vine vorba de vehicule de transport de mari dimensiuni, noutățile trebuie testate pe șosea.

Tot în aer liber, și tot în colaborare cu Next to the Truckers, va fi și zona Second Hand. Cu gândul la economia circulară, Transpotec Logitec nu putea să rateze un moment dedicat vehiculelor second-hand, selectate de cei mai buni dealeri în funcție de standarde stricte de fiabilitate și siguranță, și puse la dispoziția publicului pentru informare și cumpărare.

În cele din urmă, sâmbătă, 11 mai, vor avea loc marile raliuri de vehicule personalizate, care vor transforma zona în aer liber într-o adevărată petrecere, colorând ultima zi a evenimentului cu pasiune și creativitate. Exteriorul aerografiat, interioare din cele mai variate materiale, cea mai bună personalizare, dar și inovație tehnologică pentru a crește siguranța și confortul pe șosea – toate acestea și multe altele vor încheia cele patru zile ale evenimentului de transport de marfă.

Sinergii pozitive

Ca noutate pentru această ediție, NME – Next Mobility Exhibition, evenimentul dedicat mijloacelor, soluțiilor, politicilor și tehnologiilor pentru un sistem integrat de mobilitate durabilă, va avea loc simultan cu Transpotec Logitec. Expoziția va avea loc între 8 și 10 mai.

Într-un moment în care Italia devine din ce în ce mai importantă în domeniul mobilității durabile la nivel internațional – cu Milano în prim-plan – NME se propune ca un centru de întâlnire și discuții pe o temă care reprezintă un important motor de creștere.

Bazat pe un proiect conceput în strânsă sinergie cu principalele asociații și cadre universitare implicate în dezvoltarea unui sistem de mobilitate durabilă și integrată, evenimentul i-a confirmat recent lui Pierluigi Coppola, profesor titular al Politehnicii din Milano, rolul de președinte al Comitetului tehnico-științific. Trei subiecte cheie ale proiectului 2024: tranziția energetică, digitalizarea și inovarea, integrarea modală. Trei orientări care reprezintă puncte de contact importante cu Transpotec și trei mari provocări comune pe care se joacă viitorul tuturor actorilor implicați în transportul de lucruri și persoane.

Începând cu 1 octombrie, Milano va implementa o interdicție privind circulația camioanelor fără senzori și oglinzi retrovizoare pentru unghiul mort în Zona B a orașului.

Această măsură a fost adoptată ca răspuns la solicitările cetățenilor și ca urmare a unui număr semnificativ de accidente fatale în care bicicliști și motocicliști au fost implicați. Scopul principal al acestei interdicții este creșterea siguranței și reducerea riscului de accidente în Milano.

Interdicția a fost votată de Consiliul Local din Milano și se vor aplica vehiculelor cu o greutate de peste 12 tone care nu au deja un sistem de siguranță pentru unghiul mort, adică un sistem care detectează prezența pietonilor, cicliștilor sau motocicliștilor în punctele oarbe (zonele în care un șofer nu le poate vedea în oglinzi).

Camioanele fără aceste dispozitive vor putea circula doar în intervalul orar 7:30-21:30 în zilele de lucru. Existând o excepție pentru companiile care pot demonstra că au făcut o comandă pentru astfel de dispozitive, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2024.

Totuși, este important de menționat că aceste vehicule M3 și N3 vor putea circula în continuare dacă sunt echipate cu senzori pentru unghiul mort (fiind necesară și o etichetă amplasată pe partea din spate a vehiculului, care semnalizează pericolul).

A doua parte a interdicțiilor va fi introdusă în octombrie 2024 și se va aplica vehiculelor din categoria M2 (microbuze destinate transportului de persoane, cu mai mult de opt locuri, în plus față de scaunul șoferului, și o masă care nu depășește 5 tone) și vehiculelor din categoria N2 (vehicule de transport de mărfuri, cu o masă maximă între 3,5 tone și 12 tone). Aceste vehicule nu vor mai avea voie să intre în zonă fără senzor pentru unghiul mort.

O altă schimbare aprobată în proiect se referă la costul de acces în Zona C, care este zona cu trafic limitat din centrul istoric al orașului Milano.

Începând cu 30 octombrie 2023, intrarea în Zona C va costa 7,5 euro pentru o perioadă de 5 ore, iar pentru rezidenți, începând cu a 41-a intrare, costul va fi de 3 euro.

În ceea ce privește parcarea, se va permite un timp maxim de două ore în Cercul Zidurilor. Parcarea va rămâne cu plată, dar între orele 8 și 19, se va permite parcarea timp de maxim două ore consecutive. Această măsură are scopul de a descuraja staționarea prelungită a mașinilor și de a încuraja rotația locurilor de parcare.