Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat astăzi, 7 decembrie, două contracte de finanțare de aproximativ 264 milioane de lei, care vor îmbunătăți capacitatea operațională a porturilor Brăila şi Galaţi.

Astfel, portul Brăila va beneficia de 126,82 milioane de lei pentru integrarea în fluxul internațional de mărfuri, iar în vederea creșterii capacității de mărfuri a acestui port va fi modernizată infrastructura portuară și drumurile de acces interioare.

Lucrările, care trebuie finalizate până la sfârșitul lui 2023, vizează modernizarea danelor 26 și 27 și amenajarea acestora pentru creșterea capacității de mărfuri transportate pe căi navigabile interioare la 260.000 tone/an (până în anul 2030).

“Prin acest proiect Portul Brăila va deveni un motor de creștere economică pentru Regiunile de Dezvoltare Sud-Est şi Nord, inclusiv prin îmbunătățirea conexiunilor la rețelele TEN-T (Core și Comprehensive)”, a declarat ministrul Sorin Grideanu pe pagina sa de Facebook.

Portul Galați are la dispoziție 136,94 milioane de lei pentru amenajarea danei Ro-Ro (roll on/roll off) din Bazinul Nou, ceea ce va permite creșterea cu aproximativ 48.000 tone (în primul an de exploatare) a volumului de mărfuri, reducerea timpilor de încărcare/descărcare şi creșterea siguranței în timpul operațiunilor portuare.

Lucrările trebuie finalizate tot până la sfârșitul anului viitor și vizează: reabilitarea cheurilor de acostare ale danelor 39 și 40, amenajarea rampei Ro-Ro la dana 41, amenajarea cheului între rampa Ro-Ro și platforma multimodală.

Deşi directiva detaşării 1057/2020 este în vigoare din februarie a.c., solicitări de control prin platforma IMI pentru companii din România nu au sosit încă, a declarat Florin Gagea, preşedintele Euro Controle Route din partea ISCTR, cu prilejul Galei Tranzit. Asta nu înseamnă însă că în scurt timp nu vor fi controale mai intense pe detaşare. Cel mai probabil, din 2023 autorităţile din diferitele state membre vor fi mult mai active pe acest segment.

Tot din perspectiva directivei detaşării, este bine de ştiut faptul că în cazul echipajelor, perioada cât cei doi şoferi se află la dispoziţia angajatorului se consideră timp de lucru, indiferent că stau în dreapta sau că sunt în la încărcare-descărcare. Aici nu este vorba doar de timpul efectiv de conducere, din pespectiva regulamentului 561, ci de toată perioada de disponibilitate, pentru care trebuie asigurată respectarea plăţii salariului minim.