Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a avut o întrevedere – la sediul MT – cu președintele Ford România, Josephine Payne, în cadrul căreia au discutat despre investiţiile pe care Ford le planifică în ţara noastră. Este vorba, mai exact, despre lansarea producției unui nou model Ford la Craiova până în 2023, inițial cu motorizări pe benzină şi diesel, iar din 2024 cu motor electric, în urma unei noi investiții de 300 de milioane de dolari.
Ministrul Drulă a prezentat stadiul proiectelor de infrastructură rutieră și feroviară de interes pentru Ford, respectiv drumul expres Craiova-Pitești și autostrăzii Sibiu-Pitești, un calendar ferm în acest sens fiind necesar pentru planificarea activităţii logistice angrenată de lansarea în producție noului model.
Discuțiile s-au axat și pe proiecte propuse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în domeniul transporturilor, dar și pe reformele aferente planului care să contribuie în proporție de 37% la obiectivul de schimbări climatice și în proporție de 20% la obiectivul de digitalizare.
Investițiile vizate în PNRR reprezintă o condiție importantă pentru depășirea efectelor negative cauzate de pandemie, precum și o modalitate de a facilita creșterea economică, de a atinge obiectivele asumate prin Regulamentul TEN-T, decongestionarea nodurilor urbane, mai multe măsuri de siguranță rutieră, sisteme inteligente de transport, stimulând în același timp tranziția către un transport ecologic.
Ford România reprezintă un partener important pentru economie, fiind unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din România, având în prezent în jur de 6.000 de angajați şi o producție de peste 1.000 de mașini/zi.
Guvernul României a aprobat un memorandum inițiat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) cu privire la achiziția de “Sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare” în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.
În prezent, din cauza lipsei unei finanțări constante (de-a lungul ultimilor ani) pentru execuția lucrărilor de întreținere și de reparație capitală a infrastructurii feroviare, peste 70% din liniile curente şi directe au nevoie de reparaţii capitale, iar viteza medie tehnică de circulaţie actuală pe reţeaua CFR este 69,04 km/oră, care reprezintă circa 80% din viteza proiectată a reţelei, se arată într-un comunicat de presă al MTI.
Ritmul actual de execuție a lucrărilor de refacţie reprezintă cumulat 1% din lungimea rețelei scadente de refacție (9.829 km).
Prin achiziția componentelor sistemelor de trenuri de lucru va fi sprijinit programul de modernizare a infrastructurii feroviare, cu accent pe reînnoirea liniilor curente şi directe (refacţie), având beneficii imediate în ceea ce privește creșterea performanțelor infrastructurii feroviare, a competitivităţii serviciilor de transport feroviar de călători şi marfă.
Astfel, prin efectuarea lucrărilor de reparație a suprastructurii căii ferate cu refacerea substratului acesteia, viteza de circulație poate crește la peste 140 km/oră, iar în cazul lucrărilor de reînnoire fără refacerea substratului căii va se putea circula cu o viteză de până la 140 km/oră, care este și viteza proiectată a liniilor.
Pentru realizarea acestei achiziții se au în vedere următoarele termene orientative:
În urma realizării achiziției acestor sisteme – a căror valoare totală estimată este de 200 de milioane de euro – CFR Infrastructură estimează că va realiza anual 150 de km de refacție a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate şi 450 de km refacție suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate.
Astfel, lungimea totală de rețea care se va reabilita și refacționa anual poate fi de circa 600 km linie simplă.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit