În domeniul fashion, 57% din angajaţi sunt femei, din care 2.000 ocupă chiar poziţii de top management. Între acestea, se află şi invitata noastră la videoconferinţa Tranzit dedicată femeilor, Laura Simion, director de logistică LC Waikiki. „Între doi candidaţi, va cântări mai greu unul care este familist. Cel care are deja responsabilitatea familiei va înţelege mult mai bine cum să-şi formuleze deciziile.“ Laura Simion este de părere că femeile sunt oricum mai sârguincioase, mai atente şi mult mai planificate. În plus, sunt înzestrate, spre deosebire de bărbaţi, şi cu abilităţi multitasking. „Cei mai eficienţi angajaţi din compania mea, dar cred că şi din altele, sunt mamele, cu soţi şi copii acasă, care, nu numai că au grijă şi de bunici, ci desfăşoară şi activităţi de voluntariat. Acestea ştiu să îşi împartă timpul cel mai eficient. Aceste mari calităţi ale femeilor – empatia şi instinctul – cresc odată cu maternitatea. De aceea, nu văd niciun motiv pentru care femeile căsătorite, cu copii, să fie discriminate“, întăreşte Dana Manns, managing partner CTE Trailers, care, la rândul său, se bucură chiar că lucrează majoritar cu bărbaţi. „Dacă bărbaţii văd în femei respect, competenţă, uneori blândeţe şi căldură, lucrează foarte bine cu ele. Nu am simţit lucruri negative din partea lor, dar am şi avut forţa să recunosc când nu ştiu ceva şi să cer ajutorul. Iar asta lor le place foarte mult.“
Înalta Curte de Casație și Justiție a respins pe 18 februarie 2021 definitiv pretențiile Ministerului Transporturilor privind plata scrisorii de garanție de zece milioane EUR depusă de operatorul privat SC Grup Feroviar Român SA (GFR) pentru participarea la procesul de privatizare al Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă – CFR Marfă SA, în 2013.
În vederea participării la privatizare, Grup Feroviar Român a depus în luna iunie 2013 o scrisoare de garanție bancară emisă de Raiffeisen Bank International AG, însoțită de confirmarea de autenticitate emisă de Banca de Export Import a României – Eximbank.
În septembrie 2013, Statul Român, prin Ministerul Transporturilor, și Grup Feroviar Român, în calitate de cumpărător, au semnat contractul de vânzare-cumpărare a 51% din acțiunile CFR Marfă. În cele din urmă, procesul de privatizare a eșuat pentru că băncile creditoare CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea de acționariat. În consecință, contractul a fost reziliat, iar cumpărătorul – nefiind culpabul de eșecul privatizării, a fost exonerat de orice obligație ce i-ar fi revenit, implicit de plata garanției de 10 milioane de euro.
În plus, nu au existat motive pentru sancţionarea financiară a companiei Grup Feroviar Român, aceasta executându-și integral obligațiile și depunând toate eforturile pentru finalizarea cu succes a respectivului proces de privatizare.
În 2017, Ministerul a intentat proces instituțiilor financiare Eximbank și Raiffeisen Bank Internațional, cauză în care Grup Feroviar Român s-a alăturat în calitate de intervenient – calitate prin care poate participa la proces, formulând pretenții proprii și prevenind astfel o eventuală acțiune ulterioară în instanță pe aceeași speță.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit