Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Adoptarea Pachetului Mobilitate discrimineaza transportatorii est-europeni, crescandu-le artificial costul de operare. La un calcul estimativ rapid, in functie de doar cateva prevederi dintre cele mai abuzive adoptate prin noua legislatie, cresterea ar putea ajunge la 0,67 euro/km.
Astfel, costul returului camionului pe „gol” la fiecare 8 saptamani in tara de inmatriculare poate varia pe ruta Germania-Romania intre 750 si 1.185 euro, potrivit calculelor facute de mai multi carausi romani, ceea ce va genera un cost suplimentar de 0,10 euro/km (asta daca firma de transport ar avea un punct de lucru pe granita de vest a tarii, caci daca ar trebui sa ajunga pe gol pana la Constanta costul ar fi si mai mare!). Astfel, compania de transport ar avea un costul mediu total de 14.000 euro/an/camion, fara sa fie inclus aici si costul de oportunitate per camion, de 1.600-2.000 de euro pe 4 zile, timp in care vehiculul nu ruleaza pentru companie.

Costul intoarcerii soferilor la 3-4 saptamani in tara poate varia intre 200 si 350 euro/sofer(tur-retur), ceea ce reprezinta un cost suplimentar de 0,35 euro/km, considerand ca un schimb de soferi se face cu microbuzul sau avionul (la preturile biletelor de avion anterioare pandemiei Covid-19), iar al doilea se face cu tot cu camion. Insa in acest caz returul camionului trebuie sa fie putin mai devreme de 8 saptamani. De asemenea, cresterea salariului brut la 1.800 euro (cat se prefigureaza in Germania), va genera, de asemenea, un cost suplimentar de 0,1-0,13 euro/km. La un calcul simplu, luand in considerare o medie de 1,3 soferi/camion si un schimb la 4 saptamani cu un liber acasa, costul se ridica la 2.340 euro/luna/camion, la care se adauga diurna de minimum 35 de euro/zi, adica 1.050 de euro/luna.Astfel, vorbim de un cost total de 3.390 euro/luna/camion. La 100.000 km, impactul asupra costului de operare este de 0,4 euro/km, adica o crestere cu 65%fata de situatia actuala (salariul minim de azi si diurna zilnica de 60 euro/zi).
Prin calcule simple putem dovedi faptul ca transportatorii est-europeni sunt impinsi voit spre faliment. Ultima cale de atac impotriva Pachetului Mobilitate este la Curtea Europeana de Justitie (CEJ). Toti cei care puteti pregati o analiza a cresterii costurilor de operare in contextul noii legislatii sunteti rugati sa o trimiteti la Directia Transport Rutier din cadrul Ministerului Transportului, pana pe 24 iulie 2020, pentru a contribui la documentarea actiunii in instanta ce va fi deschisa de catre Romania la CEJ. Orice informatie conteaza!

 

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, si Inspectoratul General al Politiei Rutiere, in calitate de Beneficiar al finantarii nerambursabile alocate in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, au incheiat un contract de finantare pentru proiectul „Educatie Rutiera – Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participantilor la trafic pentru cresterea gradului de siguranta rutiera”.
Proiectul, care se desfasoara intre 1 iulie 2020 si 30 iunie 2023, are ca obiectiv cresterea gradului de siguranta rutiera prin modelarea comportamentului cetatenilor si responsabilizarea lor, in calitate de utilizatori ai drumului, indiferent de categoria de participanti la trafic din care fac parte.
Bugetul proiectului este de 31.405.057,97 lei (din care 20.063.345,59 lei – valoare asigurata din FEDR, reprezentand 85% din valoarea totala eligibila aprobata,3.540.590,41 lei – valoare asigurata din bugetul beneficiarului, reprezentand 15% din valoarea totala eligibila aprobata si 7.801.121,97 lei – valoarea neeligibila inclusiv TVA). 
Scopul proiectului este ca Romania sa devina o tara mai sigura din punct de vedere al traficului rutier pentru cetatenii ei, pentru investitori si turisti, pentru toti cei care o tranziteaza.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt imbunatatirea nivelului de cunoastere si respectare a normelor rutiere, precum si constientizarea pericolelor la care se expun cei care incalca regulile de circulatie. Vor fi organizate 6 campanii nationale de informare si peste 100 de activitati preventiv-educative. In campaniile de educatie rutiera, desfasurate la nivel national si local, vor fi folosite 45 de laboratoare mobile de educatie rutiera si o caravana educationala, ce vor fi achizitionate in cadrul proiectului