Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conferinta Tranzit de la Suceava, care va avea loc vineri, 5 aprilie 2019, la hotelul Mandachi, va dezbate pe larg soarta transporturilor romanesti, in contextul modificarii iminente a Pachetului Mobilitate 1, dupa ce plenul Parlamentului European a dat vot favorabil propunerilor venite din partea Europei Occidentale. Ce sanse mai au carausii romani sa opereze in Comunitate si ce s-ar mai putea face in perioada urmatoare pentru intarzierea modificarii legislatiei europene in aceasta directie vom discuta impreuna cu reprezentantii Ministerului Transporturilor, dar si cu reprezentantii asociatiilor patronale implicate in protestele de amploare desfasurate de la inceputul anului la Bruxelles si Strasbourg. Separat de implicatiile Pachetului Mobilitate 1, transportatorii romani trebuie sa faca fata crizei de soferi, dar si controalelor initiate de ANAF pe detasare transnationala, fiind in pericol de a fi impozitati retroactiv pe sumele platite ca diurna. Toate aceste subiecte, dar si multe altele, vor fi analizate pe larg maine, 5 aprilie, in cadrul conferintei Tranzit de la Suceava, cu incepere de la orele 10:00.

Peste o saptamana (pe 5 aprilie) va avea loc conferinta Tranzit de la Suceava, in cadrul careia Traian Popa (Ministerul Transporturilor), Sandor Gabor (IFPTR), Laurentiu Marin (ISCTR), Viorel Angelescu (Vio Trans Grup) si Andrei Necula (HTR Spedition) vor vorbi despre criza de soferi profesionisti si despre posibile solutii, printre care atragerea de tineri pentru aceasta meserie, eventual cu ajutorul Statului, dupa exemplul maghiar, atragerea soferilor moldoveni si ucraineni care vorbesc limba romana, schimbarea legislatiei prin organizarea de cursuri de formare profesionala si examinare in limba engleza sau „improprietarirea” soferilor cu camioane si transformarea lor in tractionisti subcontractori.

Vio Trans Grup apeleaza de cativa ani la solutia din urma, astfel ca in prezent, in afara de angajatii proprii, se bazeaza si pe subcontractori dedicati, fosti soferi ai firmei, care au fost incurajati sa cumpere camioane si sa lucreze pe cont propriu si sprijiniti sa se dezvolte, deoarece, asa cum continua sa creada directorul general Viorel Angelescu, este cea mai buna solutie la criza de conducatori.
Insa nici cele 60 de camioane proprii nu duc lipsa de soferi, ba chiar exista soferi in plus, pentru ca „am ales politica vestului si ii platesc corect, la zi, cu atat mai mult cu cat tarifele in transportul de marfuri de valoare sunt mai bune, deci ne putem permite“.
Firma are si un angajat care se ocupa de managementul flotei, dar care face mai mult consiliere psihologica, si acesta a imprumutat din Olanda o solutie ce a existat de altfel in trecut si in Romania: sporul de fidelitate, de vechime in cadrul companiei, care este de 50 de euro/luna pentru fiecare an petrecut in Vio Trans Grup. „Astfel, soferii nostri se gandesc mult inainte sa plece la alte firme.“
Operatorul dambovitean nu are decat curse tur-retur sau cel mult triunghiulatii – daca din tara de descarcare nu sunt marfuri pentru Romania se incarca pentru Grecia si de acolo masinile vin acasa – iar statele de plata reflecta corect munca fiecarui sofer, cu ore suplimentare, ore de noapte, sarbatori. Unii dintre angajati au plecat la un moment dat sa lucreze in Comunitate, dar dupa o vreme au ales sa se intoarca pentru ca, desi au castigat mai mult decat in Romania, au constatat ca au facut mai mult rau familiei stand atat de mult timp departe de casa. Si, daca a fost vorba de oameni buni si stabili, au fost reprimiti la Vio Trans Grup, insa per ansamblu doar 20% din cei care au plecat si au dorit sa revina au mai gasit aici o usa deschisa.
Daca doriti sa participati la conferinta de la Suceava puteti suna la 021 777 06 98 si 021 777 06 99 sau ne puteti scrie la office@traficmedia.ro.