Dupa ce dezbaterea publica, de marti, 9 octombrie a.c., de la Ministerul Transporturilor, s-a soldat fara un rezultat pozitiv pentru operatori, membrii patronatelor FORT si COTAR au declarat in fata presei ca ii acorda ministrului Lucian Sova 48 de ore pentru a retrage proiectul de ordin ce prevede atribuirea programului de transport interjudetean fara a se mai tine cont de vechimea pe traseu a transportatorilor. COTAR insa nu si-a mai onorat promisiunile, alegand solutia diplomatica de a solicita o audienta la Guvern, unde sa discute, printre altele, si aceasta problema.
FORT merge mai departe cu actiunea de protest, iar in aceasta dimineata transportul a fost blocat in 13 judete din tara, pe termen nelimitat.
In timp ce opinia publica „fierbe“ sub amenintarea blocarii transportului de calatori de catre operatorii nemultumiti de viziunea Ministerului Transporturilor referitor la atribuirea programului regulat interjudetean dupa 2019, se „pregateste“ transformarea transportului judetean in serviciu de utilitate publica.
Astfel, la Camera Deputatilor este avansat un proiect de modificare a legii 92, prin care tot transportul judetean ar primi caracter de utilitate publica si va fi atribuit pe SEAP, de catre ANRSC. Evident, in aceste conditii, vechile criterii de atribuire nu vor mai sta in picioare, iar operatorii de transport vor vedea pe care dintre traseele actuale le vor mai putea accesa.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit