Dezvoltatorul River Development anunță închirierea unui spațiu de 3.780 m2 Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în clădirea London din Sema Parc, în urma câștigării procesului de licitație organizat în acest sens. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Cei aproximativ 200 de angajați din MTI, ai structurilor care gestionează fonduri europene, în calitate de autoritate de management și organism intermediar, își vor desfășura activitatea în spațiul a trei etaje din clădirea London, începând cu septembrie a.c., după finalizarea lucrărilor de amenajare.
Clădirea London este una dintre cele mai noi clădiri de birouri de clasă A din Sema Parc și din București, recepționată în trimestrul al doilea din 2022, cu o suprafață totală închiriabilă de 21.347 m2, dispusă pe 15 niveluri și având două subsoluri pentru locurile de parcare.
„Am participat la licitația de atribuire a spațiului pentru MTI, încredințați fiind de calitatea excelentă a clădirii London din Sema Parc și de beneficiile intrinseci ale acesteia, precum și de facilitățile care se găsesc aici. Ne bucurăm de rezultatul favorabil și, mai ales, de faptul că primul nostru chiriaș «ancoră» este o instituție publică. Odată cu acomodarea MTI în clădirea noastră, dar având și experiența prezenței Tribunalului București (Secțiile Civilă VI și VII) creăm premisele unui hub instituțional în Sema Parc”, a declarat Tina Vîrlan, Lease Manager River Development.
Clădirea London are toate calitățile pentru a fi un sediu reprezentativ pentru o instituție publică: o arhitectură modernă și actuală, beneficiile unei clădiri „verzi”, sustenabilă și eficientă din punct de vedere energetic, certificată Breeam ”Excellent” în faza de design, flexibilă sub aspectul organizării eficiente a spațiilor de lucru și amplasată în zona central-vestică a capitalei.
River Development este un investitor și dezvoltator imobiliar cu capital românesc, cu activitate de peste 18 ani pe piața locală. Compania dezvoltă două dintre marile proiecte de reconversie urbană ale capitalei: Sema Parc, situat pe Splaiul Independenței (circa 1.000.000 m2 GBA), și The Light, situat pe Bulevardul Iuliu Maniu (circa 150.000 mp GBA). River Develoment are în portofoliu peste 150.000 m2 (GLA) de spații de birouri și a livrat în ultimii patru ani peste 38.000 m2 de clădiri noi clasa A în cadrul proiectului Sema Parc, prin cele trei clădiri clasa A – Bruxelles, Paris si Berlin. Acestui portofoliu s-au adăugat recent aproximativ 31.500 m2 (GLA), prin recepționarea clădirilor London și Oslo. Toate proiectele recent dezvoltate sau în construcție sunt certificate după standardele Breeam pentru clădiri „verzi”, cu ratingul Excellent.
Urmare a solicitării Direcției Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) referitoare la pregătirea de către MTI și Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a ședinței de audiere a pledoariilor în cauzele C-541/20 – C-555/20 (cererile în anulare introduse de România împotriva unor prevederi din Pachetul Mobilitate I), Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a consultat firmele de transport rutier prin intermediul unui sondaj online.
UNTRR a semnalat MTI impactul negativ semnificativ al Pachetului Mobilitate 1 asupra transportatorilor rutieri, pentru pregătirea pledoariilor României privind anulare a prevederilor discriminatorii introduse de acesta în legislația europeană, precum obligația întoarcerii camionului la 8 săptămâni în statul de înmatriculare, obligația întoarcerii șoferilor la fiecare 3-4 săptămâni la locul de reședință sau la sediul operațional al angajatorului, interzicerea repausului săptămânal normal în cabină și regulile speciale privind detașarea șoferilor.
Referitor la obligația întoarcerii acasă a camionului, transportatorii rutieri români au semnalat faptul ca au fost controlați si sancționați pentru că nu au întors camionul acasă la 8 săptămâni în Franța și Ungaria, cu amenzi între 1.500-4.500 de euro.
Totodată, asociațiile profesionale din Franța au confirmat UNTRR faptul ca Franța aplică amenzi pentru neîntoarcerea acasă a camioanelor la 8 săptămâni.
Majoritatea transportatorilor români care au răspuns consultării nu reușesc să întoarcă camionul la sediul operațional al firmei la 8 săptămâni, iar costurile de operare au crescut cu 15-20%.
Urmare a întoarcerii acasă a camionului a scăzut numărul de curse efectuate în 2022 față de 2021 între 10-15% pentru majoritatea transportatorilor români. De asemenea, cei mai mulți au semnalat timpii mari de așteptare la frontieră: peste 10 până la 24 de ore pierdute în frontieră la intrarea în România și peste 24 până la 48 ore la ieșire.
Referitor la obligația întoarcerii acasă a șoferului, transportatorii au semnalat faptul că au fost controlați pentru neîntoarcerea conducătorului auto acasă la 4 săptămâni si sancționați în Franța, Belgia și Ungaria, cu amenzi intre 1.000 si 4.500 de euro. Se estimează scăderi de 15-20% ca urmare a limitării activității lucrative din acest motiv.
Referitor la interzicerea repausului săptămânal normal în cabină, cărăușii au răspuns că au primit amendă pentru că șoferul nu a efectuat perioada de repaus săptămânal normală (45 de ore) la hotel. Amenzile primite in Franța, Germania, Danemarca, Ungaria și Belgia au fost între 750 si 4.500 de euro.
Referitor la detașarea șoferilor, transportatorii au fost controlați prin IMI de Austria, Ungaria, Franța, Grecia, Germania, Danemarca și Ungaria, deși Statele membre UE nu au furnizat suficiente informații privind remunerația șoferilor.
Referitor la studii realizate/devenite disponibile ulterior depunerii de către Guvernul României a actelor procedurale scrise în cauzele menționate, UNTRR a solicitat MTI să aibă în vedere Studiul Comisiei Europene de evaluare a impactului obligației întoarcerii acasă a camioanelor din 2021, care arată că, în cel mai probabil scenariu, obligația întoarcerii acasă a camioanelor va genera 1,9 milioane de curse suplimentare ale camioanelor europene, ceea ce ar conduce la 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de CO2 în 2023 (o creștere cu 4,6% a emisiilor din transport rutier internațional de marfă) – contrar obiectivelor ambițioase europene privind decarbonizarea transporturilor și reducerea emisiilor cu 55% până în 2030.
Rezultatele chestionarului UNTRR pot fi consultate aici.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit