Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ministrii de transport din 9 tari membre ale Uniunii Europene solicita Parlamentului European sa aduca modificari Pachetului Mobilitate 1, pentru a respecta concurenta loiala si principiile fundamentale ale pietei unice, dar si in vederea realitatilor socio-economice post Covid-19, se arata intr-un comunicat Euractiv. 
Astfel, ministrii de transport din Bulgaria, Cipru, Estonia, Malta, Letonia, Lituania, Polonia, Romania si Ungaria au semnat o scrisoare comuna prin care atrag atentia asupra faptului ca Pachetul Mobilitate este o lege care va subrezi si mai mult economia UE.
Dupa 3 ani de discutii pe marginea reformarii legislatiei dedicate transportului rutier international, UE intentioneaza sa consfinteasca niste prevederi care au fost puse cap la cap intr-un mod haotic, fara a avea la baza un studiu de impact si care, cel mai important, au fost respinse de o treime din statele membre. Nu trebuie omis nici faptul ca prin obligatiile pe care le impune, Pachetul Mobilitate contrazice obiectivele climatice, pentru care s-au facut atatea eforturi pana acum.
In scrisoarea ministilor de transport se mai arata faptul ca Pachetul Mobilitate a fost elaborat intr-o realitate socio-economica complet diferita fata de cea din prezent. Pandemia a scurtcircuitat mediul de afaceri si implicit transportul rutier, astfel ca multe companii se afla in dificultate sau chiar ar putea da faliment. In aceste conditii, oferta de servicii de transport se va reduce, fapt ce ar putea influenta lanturile de aprovizionare la nivelul UE. Din pacate, legislatia ce urmeaza sa fie adoptata nu numai ca nu vine in ajutorul sectorului de transport, ci impune restrictii suplimentare. 
Astfel, prevederea intoarcerii vehiculului in tara de inmatriculare nu face decat sa creasca costurile de operare pentru o parte importanta a companiilor de transport care activeaza pe piata unica, generand poluare suplimentara inutila. Iar conditiile de munca ale soferilor sunt departe de a se imbunatati, ba dimpotriva, acestia pierzandu-si libertatea alegerii locului un doresc sa isi efectueze odihna dupa 3-4 saptamani de munca. Interzicerea efectuarii repaosului in cabina este cu atat mai discutabila acum, in contextul pandemiei si a recomandarilor de distantare sociala.
„Nu este prea tarziu sa schimbam cursul Pachetului Mobilitate. Parlamentul European are acum ultima sansa pentru a face ajustarile care se impun. Prevederile care aduc prejudicii pietei unice, mediului inconjurator si economiei UE trebuie respinse. Credem ca transportul rutier, sustinut de o legislatie corecta, ar putea reprezenta una dintre solutiile depasirii crizei actuale”, se mai arata in scrisoarea celor 9 ministri de transport.