Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Investitorul belgian Mitiska REIM, specializat în dezvoltarea și operarea de parcuri de retail, a anunțat deschiderea unui nou parc de retail în Giurgiu, situat în sudul României, pe malul Dunării.

Noul parc de retail a fost dezvoltat în colaborare cu partenerul local al Mitiska REIM, Square 7 Properties, având o suprafață închiriabilă brută (GLA) de 7.046 mp, cu o parcare pentru 246 de mașini. Amplasamentul este situat convenabil într-o zonă rezidențială populară, la 1,5 km de centrul orașului, și oferă o gamă de mărci naționale și internaționale.

Parcul de retail are ca ancoră alimentară un supermarket Lidl, este format din 12 unități, cu chiriași printre care se numără KIK, New Yorker, Sinsay, Superzoo și un restaurant KFC, și a fost proiectat pentru a obține un scor „Very Good” pe scara BREEAM.

În România, Mitiska REIM administrează unul dintre cele mai mari portofolii imobiliare de retail din țară, cuprinzând 25 de parcuri de retail cu o suprafață închiriabilă brută de 134.000 mp, care generează o afluență zilnică de peste 150.000 de cumpărători și o cifră de afaceri care depășește nivelurile anterioare la COVID. Portofoliul a primit certificări BREEAM „Very Good”, iar Mitiska REIM intenționează să deschidă în acest an încă un parc de retail în orașul Pitești.

„Piața românească rămâne o oportunitate semnificativă pentru parcurile de retail moderne, sustenabile și bine amplasate, din cauza lipsei de oferte și a tendințelor socio-economice pozitive de lungă durată. Acest parc de retail aduce o nouă infrastructură de retail în orașul Giurgiu și se alătură unui portofoliu care s-a dovedit a fi foarte atractiv atât pentru mărcile de retail, cât și pentru cumpărători.”,

a declarat Tomas Cifra, directorul general al Mitiska REIM pentru România, Republica Cehă și Slovacia.

Mitiska REIM, principalul investitor specializat în proprietăți imobiliare de proximitate din Europa, a anunțat, în numele fondului MEREP 3, achiziționarea Europa Centralna, un centru de retail cu o suprafață închiriabilă brută (GLA) de 67.000 mp, amplasat pe un teren de 27 ha în Gliwice, Polonia.

Europa Centralna este cel mai mare proiect de retail din Gliwice, cuprinzând un parc de retail cu o GLA de 39.700 mp și o galerie de 27.300 mp, având o parcare pentru aproape 2.000 de mașini. Orașul Gliwice este situat strategic la intersecția autostrăzilor A1 și A4 în Silezia Superioară din sudul Poloniei, una dintre cele mai puternice regiuni economice din Polonia și un centru pentru afaceri și industrie.

În conformitate cu strategia sa de investiții cu valoare adăugată, Mitiska REIM intenționează să repoziționeze Europa Centralna ca un activ imobiliar de conveniență axat pe produse alimentare și să îmbunătățească acreditările sale ESG, astfel încât să poată obține un scor „Very Good” pe scara BREEAM, potrivit unui comunicat.

În prezent, parcul de retail și galeria se află printre magazinele de bricolaj Castorama și Jula, cu alți chiriași, printre care JYSK, Action, Media Expert și Sports Direct, precum și un restaurant McDonald’s drive-through. De asemenea, centrul are o ofertă de conveniență de activități de agrement de 8.000 mp GLA, cu chiriași, precum Funzeum și House of Air. Mai mult, un spațiu de 11.000 mp a fost disponibil de la încheierea operațiunilor Tesco în Polonia încă din 2019, oferind o varietate de oportunități pentru ca noile întreprinderi să ocupe spațiul și să contribuie la succesul general al locației.

„În acest moment, două milioane de persoane locuiesc la mai puțin de 30 de minute de mers cu mașina de Europa Centralna, regiunea Silezia Superioară fiind una dintre cele mai importante zone de servicii de afaceri. Aceasta face ca Europa CentraIna din Polonia să fie o locație perfectă, nu numai, pentru retail, cât și ca un hub pentru facilitățile de agrement și produsele de bricolaj sau articole pentru casă.”,

a menționat Mateusz Szymczak, directorul de investiții Mitiska REIM pentru Polonia.

În luna decembrie a anului trecut, Mitiska REIM a efectuat a doua închidere la 158 de milioane de euro a celui de-al treilea fond emblematic al său, Mitiska European Real Estate Partners 3 (MEREP 3), care își propune să valorifice oportunitatea accelerată în domeniul imobiliar de proximitate din Europa, vizând parcurile de retail de tip magazine alimentare, logistica urbană de ultimă milă și oportunitățile industriale ușoare cu mai multe chirii în locații urbane de tip infill. MEREP 3 își propune să mărească substanțial strângerea de fonduri și planifică alte închideri în următoarele 12 luni.

„În ceea ce privește Europa CentraIna este o completare importantă a portofoliului nostru din Polonia, unde Mitiska REIM și-a accelerat expansiunea în ultimii 4 ani, construind un portofoliu bine diversificat de 16 investiții imobiliare de proximitate cu o suprafață închiriabilă brută totală de peste 170.000 mp. Achiziția Europa Centralna este încă o dată o ilustrare a capacității noastre de a identifica investiții în care vedem o oportunitate semnificativă de a crea un sistem imobiliar modern, de viitor și atractiv pentru proximitate, valorificând capacitățile și expertiza Mitiska REIM în materie de gestionare a activelor.”,

a adăugat Sylvie Geuten-Carpentier, Managing Partner Mitiska REIM.