Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Christophe Martin, președintele Renault Trucks, a profitat de anunțarea rezultatelor bune ale constructorului pentru a aborda problema viitorului energiei: „Clienții noștri se află într-o situație dificilă, foarte îngrijorați de creșterea costurilor în general (motorină, camioane, întreținere, salarii) și de dificultatea repercusiunilor. De asemenea, trebuie să se pregătească pentru decarbonizarea flotei lor și ne cer sprijinul. Prin urmare, le oferim soluții complete, inclusiv sprijin pentru utilizarea vehiculelor electrice, studiind avantajele acestei soluții în ansamblul său: trasee, reîncărcare etc. Un parteneriat bazat pe proximitate și încredere se va dezvolta și mai mult între clienți și rețea.

Cu aproximativ 300 de puncte de service în Franța și o etichetă E-Tech începând din vara anului viitor, Renault Trucks mizează foarte mult pe serviciile oferite pentru a convinge clienții care nu dețin încă autovehicule Renault Trucks.

„Transportul de mărfuri este obligat să evolueze și mi se pare rezonabil să cred că, în anii următori, se va produce o trecere de la transportul rutier pe distanțe lungi la transportul feroviar și fluvial. În plus, punerea în comun a fluxurilor de mărfuri și optimizarea umplerii camioanelor ar trebui, în mod logic, să determine producătorii să vândă mai puține camioane, iar aceste camioane vor parcurge mai puțini km”.

Potrivit lui Christophe Martin, lanțurile de aprovizionare trebuie, prin urmare, regândite. Este necesară regândirea lanțurilor de aprovizionare: „Modelele noastre “just-in-time” nu vor putea probabil să continue. Se apropie o adevărată revoluție. Decarbonizarea transporturilor este o necesitate; trebuie să fim conștienți de limitele planetare și să găsim noi modele. Într-o lume prăbușită, nimeni nu mai are cotă de piață.”

Schimbarea de paradigmă pe care șeful Renault Trucks o așteaptă cu nerăbdare poate fi rezumată într-o singură frază: „Trebuie să facem lucruri care au sens, deoarece modelele noastre actuale sunt subminate. Creșterea rapidă a gamei de camioane electrice a producătorului francez și a volumului de vânzări al acestora reflectă acest progres rapid: în 2021 au fost livrate 249 de camioane electrice și au fost comandate 613. Aceasta reprezintă o cotă de 19,4% dintr-o piață europeană cu volume care rămân modeste (450 de înmatriculări).

Până în 2030, el își propune ca 1 din 2 autocamioane să fie vândut cu propulsie electrică, iar până în 2040, toate să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2. Christophe Martin consideră, de asemenea, că gazul și chiar B100 sunt doar soluții de tranziție, deoarece nu permit atingerea obiectivelor de reducere a CO2 impuse de standardul Vecto. „Adevărata problemă cu electricitatea este pierderea versatilității pentru transportatori pe diferite rute”, admite el.

Grupul Iveco, pionier în producţia şi comercializarea de vehicule alimentate cu combustibili alternativi, a anunțat semnarea unui memorandum de colaborare cu Enel X, compania Grupului Enel dedicată dezvoltării și vânzării de servicii energetice inovatoare și soluții pentru electrificare.

În conformitate cu termenii memorandumului (fără caracter obligatoriu), Iveco și Enel X intenționează să exploreze o posibilă colaborare menită să deblocheze potențialul mobilității electrice pentru vehiculele comerciale din Europa, cu accent pe vehicule comerciale ușoare, camioane și autobuze. Cele două companii vor evalua modul în care camioanele electrice Iveco pot sprijini tranziția flotei Enel la vehicule cu emisii zero. De asemenea, colaborarea urmărește dezvoltarea unei oferte comune care să abordeze mobilitatea electrică a flotelor comerciale, fără a se limita însă la infrastructura de reîncărcare pentru vehicule comerciale.

„Am pornit pe un drum către zero emisii de CO2, în care electrificarea este un factor fundamental pentru atingerea obiectivelor întregului sector de vehicule comerciale”, a comentat Luca Sra, Președinte Truck Business Unit, Iveco Group. „Memorandumul pe care îl semnăm astăzi cu Enel X marchează începutul unei colaborări strategice pentru Iveco cu unul dintre cei mai avansați jucători din sectorul energetic. Suntem încrezători că acest lucru va crea oportunități de a accelera și mai mult tranziția energetică.”

Enel X își propune să susțină decarbonizarea orașelor prin soluții inovatoare și durabile bazate pe doi piloni: electrificarea și digitalizarea.