În condițiile generate de reconfigurarea lanțurilor logistice – efecte ale războiului din Ucraina, care au condus la modificări substanțiale ale condițiilor de piață, Grupul TTS a înregistrat creșteri, atât ale cifrei de afaceri, cât și ale nivelului de profitabilitate, atât la nivel consolidat, cât și la nivelul TTS (Transport Trade Services) S.A.
Principalele piețe în care Grupul TTS este activ – piața serviciilor de transport fluvial pe Dunăre și piața serviciilor de operare portuară în Constanța, au fost puternic influențate de efectele războiului din Ucraina. Aceste efecte s-au manifestat cu precădere în trimestrul al doilea al anului și au condus în primul rând la creșterea masivă a fluxurilor de produse agricole, alimentate atât de exporturile ucrainene de cereale, cât și de revenirea fluxurilor de cereale din Serbia și Ungaria – oprite o lungă perioadă din cauza distorsiunilor din piața cerealelor. În același timp, ca efect al sancțiunilor economice aplicate Rusiei, s-au redus semnificativ o parte din fluxurile de materii prime minerale (bauxită și materii prime pentru industria siderurgică) și au dispărut din piață o parte din fluxurilor de îngrășăminte chimice.
Principala consecință a reconfigurării fluxurilor de mărfuri transportate pe Dunăre și a celor operate în portul Constanța, a fost creșterea masivă a cererii de servicii pe aceste piețe. În condițiile unei oferte de servicii limitată de capacitățile fizice de transport și de operare disponibile, creșterea cererii a condus la o creștere generală a tarifelor practicate în piață.
Pentru a răspunde noilor condiții de piață, Grupul TTS a acționat pe mai multe direcții. Pe de o parte, realizarea lanțului logistic „just-in-time” dedicat exporturilor de cereale ucrainene având ca punct terminus terminalul off-shore de geamanduri al TTS din rada interioară a portului Constanța, a adresat direct lipsa de capacitate disponibilă, la nivelul întregului lanț logistic, pentru preluarea fluxurilor de mărfuri ucrainene. În paralel, am accelerat ritmul investițiilor în extinderea capacității flotei (peste 10,4 milioane de euro în S1 2022), cuprinzând, în principal, investiții de peste 8 milioane de euro în modernizări și recertificări de nave, dar și achiziția a 8 barje EUROPA 2, cu o capacitate cumulată de 13.600 tone.
În același timp, TTS a continuat programul de modernizare a facilităților portuare. Astfel, în luna mai, TTS a semnat contractul de finanțare din fonduri europene, a unui proiect de modernizare a terminalului portuar din Giurgiu cu finanțare europeană, în valoare totală de 23,9 milioane de lei, din care 9,5 milioane de lei reprezintă contribuția TTS.
Din punct de vedere operațional, Grupul TTS a realizat în semestrul 1 2022 un volum total de 7,68 milioane de tone de mărfuri transportate pe cale fluvială și operate în porturi, mai mare cu 4,38% față de S1 2021. Cele mai semnificative creșteri le-au înregistrat volumele de mărfuri operate în porturi (+19,55% față de nivelul atins în S1 2021) și volumul de produse agricole transportate și operate (+28,47% față de nivelul atins în S1 2021).
La nivelul rezultatelor consolidate, Grupul TTS a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 128,5 milioane de lei (+46,9%) față de S1 2021 iar profitabilitatea a fost în creștere: +73,1% EBITDA, +118,3% rezultat operațional, +124,5% profit net.
La nivel individual, TTS (Transport Trade Services) S.A. a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 92,4 milioane de lei (+51,3%) față de S1 2021 și creșteri de profitabilitate pe toată linia: +142,5% EBITDA, +165,9% rezultat operațional, +75,3% profit net.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit