Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conform datelor FBI, anual se pierd marfuri in valoare de 30 de miliarde de dolari. Pentru asigurarea marfurilor, profesionistii din domeniul logisticii se bazeaza pe tehnologiile multi-strat, ca instrument principal in lupta impotriva furturilor. Expeditorii sunt de acord: viitorul securitatii este deja aici. Multe solutii avansate, cum ar fi monitorizarea GPS pentru fiecare colet, identificarea prin radiofrecventa si sistemele biometrice, sunt deja utilizate pe scara larga.

Cel mai obisnuit scenariu pentru furturile de marfuri implica si soferii necinstiti. Cu un sistem biometric, fiecarui sofer i se poate emite un card de identitate biometric care sa-i ajute pe dispeceri sa urmareasca marfurile furate prin conectarea la o anumita pozitie geografica si vehicul. Mai mult, solutiile biometrice pot scana si identifica un numar mare de persoane, contribuind astfel la asigurarea faptului ca doar persoanele de incredere au acces la marfa in timpul transportului.
Unul dintre primele exemple de biometrie integrata in lanturile de aprovizionare dateaza din 1999, cand in portul Rotterdam a fost implementat un sistem de recunoastere a mainilor pentru a identifica soferii care intra in port. Ievo Ltd Newcastle a instalat cititoare de amprente pentru compania belgiana Horse Services (EHS), un furnizor de servicii logistice care transporta unii dintre cei mai scumpi cai din lume. Exista multe modalitati prin care solutiile biometrice pot fi aplicate lantului de aprovizionare. „Bunurile cu valoare ridicata sunt foarte solicitate pe piata neagra, fiind tinte sigure pentru hoti. Implementarea unor masuri adecvate de preventie ajuta la reducerea vulnerabilitatii transporturilor. Expeditorii se bazeaza din ce in ce mai mult pe furnizorii de logistica pentru o buna aparare importiva furturilor, mai ales in cazul bunurilor cu valoare ridicata “, a declarat Frank Muller, vicepresedinte al Consiliului de Administratie al AsstrA-Associated Traffic AG. „Pentru a mentine siguranta marfurilor clientilor nostri, AsstrA a creat proceduri si procese utilizate in transportul tuturor incarcaturilor pe care le consideram cu valoare ridicata sau cu risc ridicat. Solutiile tehnologice care implica aplicatii biometrice sau de tip «track & trace» ne permit sa verificam starea expedierii si sa vedem note adaugate de soferi si dispeceri. Aceste aplicatii ofera informatii despre incarcatura, itinerariu, evenimente aparute in timpul transportului sau punctele pentru opriri sau pick-up/drop-off, care sunt afisate pe o harta“, a completat Muller.
Biometria poate fi integrata si cu alte solutii de navigatie. In prezent, in industria europeana de transport, solutiile cele mai solicitate sunt sistemele „track & trace“ si prin integrarea biometriei cu acest tip de sistem de navigatie, cotrolul asupra incarcaturii creste.