Conducatorii auto ai vehiculelor cu masa maxima totala autorizata de peste 2,4 t, care nu au simptome asociate Covid-19, nu se supun izolarii/carantinei la intrarea in tara, se stipuleaza in Ordonanta militara nr 7, art. 12. Acestia vor completa o declaratie pe proprie raspundere la intrarea in tara, in care trebuie sa completeze locatia unde vor putea fi contactati pe perioada dintre curse, dar nu sunt considerati in izolare, nici ei, si nici familiile lor. Angajatorii vor avea obligatia de a asigura materialele individuale de protectie.
Foarte important, articolul 12 se aplica pentru toti conducatorii auto care se deplaseaza in interes de serviciu, indiferent daca se afla la bordul camionului sau intr-un mijloc individual de transport.
Ordonanta militara nr 7 a fost adoptata astazi, 04.04.2020 si urmeaza sa fie publicata in Monitorul Oficial.
Operatorii de transport marfa asteapta un raspuns oficial din partea autoritatilor cu privire la exceptarea de la obligativitatea izolarii la domiciliu, respectiv intrarii in carantina pentru soferii care revin in tara din curse de transport international. Intre timp, Directiile de Sanatate Publica judetene „haituiesc” soferii pentru a-i izola, in ciuda exceptiei prevazute initial in Ordonanta Militara nr 1, din 18 martie 2020.
Confuzia este si mai mare, intrucat ultimul ordin al ministrului sanatatii, publicat in Monitorul Oficial nr. 248 din 25 martie 2020, care modifica si completeaza Ordinului 414/2020 privind instituirea masurii de carantina pentru persoanele aflate in situatia de urgenta de sanatate publica internationala determinata de COVID-19, nu mai face nicio referire la exceptarea soferilor de transport marfa de la masura carantinei, respectiv a izolarii la domiciliu.
In lipsa unor clarificari imediate, firmele de transport vor ramane fara soferi pe care sa-i trimite pe cursele internationale, iar aprovizionarea cu produse alimentare si medicale va fi pusa in pericol.