Guvernul Romaniei a modificat, in sfarsit, legea taximetriei, oferind Politiei Rutiere parghiile necesare pentru a sanctiona prompt „piratii“ din transportul de calatori. Astfel, prin adoptarea OUG 21/2019, publicata in Monitorul Oficial din 16 aprilie a.c., sintagma „in mod repetat“, care se regasea la articolul 55, punctul 3, litera h a fost eliminata. In motivarea urgentei adoptarii ordonantei 21/2019, Guvernul a mentionat cresterea activitatilor de transport de persoane in regim de taxi cu incalcarea prevederilor legale, cu caracter de fenomen permanent, precum si imposibilitatea sanctionarii faptelor de piraterie in acest sector de activitate, intrucat stabilirea caracterului repetitiv al faptei contraventionale este imposibil de realizat.
Daca eliminarea sintagmei „in mod repetat“ rezolva problema operatorilor de transport persoane, care asteapta acum o interventie in forta a Politiei Rutiere asupra „piratilor“ de pe traseele judetene si interjudetene, taximetristii sunt inca nemultumiti, deoarece Executivul nu a luat o pozitie ferma impotriva platformelor de tipul Uber, Clever sau Taxify si chiar a anuntat ca are in plan elaborarea unui proiect de reglementare pentru serviciile de „ridesharing“.
Ministerul Infrastructurii si Transportului din Italia aloca 9,6 milioane de euro pentru a incuraja formarea in sectorul transportului rutier, potrivit decretului publicat in Monitorul Oficial nr.184 / 09 august 2018 in care se clarifica si modalitatile operative privind plata contributiilor. Mai precis, dupa cum arata Uomini e Trasporti, cererile pentru accesarea subventiilor trebuie depuse intre 25 septembrie si 29 octombrie 2018 pe site-ul Ministerului, sectiunea de transport de marfa. Suma maxima acordata va fi de 15.000 de euro pentru microintreprinderi (mai putin de 10 angajati), de 50.000 de euro pentru mai putin de 50 de angajati, de 130.000 de euro pentru mai putin de 250 de angajati si de 200.000 de euro pentru cei cu peste 250 de angajati.
Beneficiarii stimulentelor si activitatilor de formare sunt contractorii din transport pentru terte companii ale caror proprietari, parteneri, directori si angajati (cuprinsi in contractul colectiv la nivel national) participa la formare si dezvoltare profesionala pentru a dobandi competente adecvate in management, tehnologii noi, dezvoltarea competitivitatii si cresterea nivelului de siguranta in munca si siguranta rutiera. Cursurile de acces la profesia de soferi de camioane si de reinnoire a certificarilor nu se califica la accesare de fonduri. Activitatile de formare incep in 4 decembrie 2018 si trebuie finalizate pana in 3 iunie 2019.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit