Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dupa ce in aprilie 2018 tariful de tranzit pentru camioanele Euro 3 prin Mont Blanc a crescut cu 5%, in scopul protejarii mediului, iar din ianuarie 2019 vehiculele de peste 7,5 t cu aceasta norma de poluare (produse deci intre 2002 si 2006) nu mai pot circula deloc prin tunel, de la 1 septembrie este randul tuturor utilitarelor de peste 3,5 t sa nu mai poata traversa aceasta portiune de drum, considerata una dintre cele mai poluate din Europa, in special din cauza traficului rutier. Asa cum estimeaza mai multe organizatii implicate in gasirea de solutii pentru imbunatatirea calitatii aerului, 70% din emisiile de dioxid de azot din zona vin din transport, mai ales de la cele 600.000 de camioane care folosesc in fiecare an tunelul. Deciziile au fost luate de comun acord de autoritatile franceze si italiene, iar acum partea franceza se gandeste sa interzica in curand camioanele Euro 4, aspect adus in discutie in mai la reuniunea interguvernamentala de la Paris.

Dupa ce in aprilie 2018 tariful de tranzit pentru camioanele Euro 3 prin Mont Blanc a crescut cu 5%, in scopul protejarii mediului, iar din ianuarie 2019 vehiculele de peste 7,5 t cu aceasta norma de poluare (produse deci intre 2002 si 2006) nu mai pot circula deloc prin tunel, de la 1 septembrie este randul tuturor utilitarelor de peste 3,5 t sa nu mai poata traversa aceasta portiune de drum, considerata una dintre cele mai poluate din Europa, in special din cauza traficului rutier.

Asa cum estimeaza mai multe organizatii implicate in gasirea de solutii pentru imbunatatirea calitatii aerului, 70% din emisiile de dioxid de azot din zona vin din transport, mai ales de la cele 600.000 de camioane care folosesc in fiecare an tunelul.
Deciziile au fost luate de comun acord de autoritatile franceze si italiene, iar acum partea franceza se gandeste sa interzica in curand camioanele Euro 4, aspect adus in discutie in mai la reuniunea interguvernamentala de la Paris.