Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Evoluția procentuală, de la o lună la alta, a tarifelor de transport rutier de marfă din Franța

Tarifele de transport rutier de marfă din Franța au crescut cu peste 2% în iulie față de iunie, punând capăt încetinirii din ultimele luni, așa cum reiese din barometrul Upply (France: a clear increase in road transport prices in July (upply.com)). Dar probabil este o creștere sezonieră – sectorul transporturilor se confruntă în continuare atât cu probleme, cât și cu fluctuații – și ar putea indica începutul stagflației, câtă vreme activitatea economică stagnează sau chiar scade în unele sectoare.

Iulie 2024 a fost, așa cum ne amintim, o lună memorabilă pentru populația Franței, în care în prima săptămână a avut loc al doilea tur al alegerilor parlamentare, care nu au adus clarificările sperate de președintele Emmanuel Macron, ci au fost urmate de o perioadă de incertitudine și negocieri pentru formarea unui nou guvern, și apoi au avut loc Jocurile Olimpice de la Paris.

Moralul antreprenorilor francezi a fost mai mult influențat de contextul politic, sunt de părere analiștii Upply, decât de oportunitățile aduse de Olimpiadă, astfel că, potrivit datelor de la INSEE, acesta s-a prăbușit efectiv în iulie, pierzând 5,2% față de iunie și ajungând mult sub media sa pe termen lung, ceea ce nu s-a mai întâmplat de la criza Covid-19 încoace. Deteriorarea este vizibilă în toate sectoarele economice și putem observa că ea nu este alimentată atât de vânzările din trecut, cât de evoluția comenzilor noi. Și ocuparea forței de muncă a scăzut semnificativ, cu 4%, iar inflația a crescut până la 2,3% din cauza creșterii prețurilor la energie, în special la gaze.