Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un dieselgate european în industria auto se profilează la orizont, implicând deocamdată un producător japonez și unul italian de motoare diesel, a anunțat Agenția Europeană pentru Cooperare în Investigații Penale, Eurojust, pe 17 aprilie, fără a menționa numele suspecților. Potrivit Eurojust, Guardia di Finanza din Torino și Milano, poliția landului german Hesse și poliția maghiară din regiunea Komárom-Esztergom au efectuat percheziții, la cererea autorității judiciare din Frankfurt, pentru a obține documente, date și corespondență. Scopul este de a verifica dacă producătorul a folosit dispozitive pentru a manipula emisiile de poluanți de la motoarele diesel pentru a face ca emisiile de oxizi de azot să fie mai mici decât sunt în realitate.

În comunicat, Eurojust explică faptul că „producătorul de automobile (japonez, n.r.), al cărui sediu european se află în Germania, trebuie să știe că, începând din 2018, motoarele diesel au fost echipate cu dispozitive care arătau că ratele de emisie de oxizi de azot erau conforme cu standardele legale de emisie ale UE, în timp ce, potrivit investigațiilor efectuate până în prezent, acestea par să fie mai mari decât limitele stabilite. Dispozitivele au fost obținute de producătorul italian de motoare de la un alt furnizor italian”. Eurojust a organizat o reuniune de coordonare pentru pregătirea perchezițiilor la Bensheim și Heidelberg în Germania, la Corbetta în Italia și la Esztergom în Ungaria.

In UE, in primele 6 luni din 2018, autoturismele noi cu motoare diesel au reprezentat 36,3% din total inmatriculari, in vreme ce autoturismele pe benzina au generat 57% (+17,2% comparativ cu perioada similara din 2017), iar cele cu propulsie alternativa 6,9%. Autoturismele electrice au reprezentat circa 1,7%, ceea ce inseamna ca din 60 de autoturisme noi inmatriculate in UE, doar unul are propulsie cu incarcare electrica, informeaza ACAROM.
 

In Romania, autoturismele noi cu motoare diesel reprezinta 43,6%, iar cele cu motoare pe benzina 52,5% din total inmatriculari. Autoturismele cu propulsie alternativa (inclusiv cele electrice) genereaza 3,9% din total inmatriculari autoturisme noi in Romania.
Inmatricularile de autoturisme cu propulsie alternativa (APV) in UE au crescut cu 35,6% in primele sase luni, fata de perioada similara din 2017, atingand un volum de 567.008 de unitati. In ceea ce priveste pietele mature cu cele mai mari cresteri, Germania conduce cu +72,7%, urmata de Spania +67,4%, Franta cu +28,2%, Marea Britanie cu +24,2% si Italia cu +14,9%, fata de perioada similara din 2017.
Numarul de autoturisme electrice noi inmatriculate in UE a crescut de la 46.838 de unitati in primul semestru din 2017, la 65.713 de unitati (+34.3%) in semestrul 1 din 2018, in Romania fiind inmatriculate 297 unitati.