Compania a simțit în prima parte a anului trecut contracția pieței auto adusă de pandemia Covid-19, însă a înregistrat o revenire în semestrul al doilea, deoarece a reușit să se adapteze rapid la noua realitate și și-a păstrat integral operațiunile în toate cele 13 birouri de vânzare și depozite la nivel național.
Cele mai mari vânzări au fost înregistrate în 2020 la categoria motoare complete și piese de motor, lubrifianți, pneumatică și transmisii și la componente precum elemente ale sistemelor de frânare și suspensie, role și curele etc.
„Rezultatele obținute în 2020 ne-au demonstrat că merităm poziția de lider pe piața de piese de schimb pentru motoare, reușind, totodată, să ne depășim bugetul într-un an plin de incertitudini. Pentru 2021, strategia noastră este să fim cât mai receptivi la nevoile clienților și să le venim în întâmpinare cu o experiență nouă prin intermediul acțiunilor de marketing moderne. Totodată, vom investi în e-commerce, vom transfera o parte din business în mediul online și vom continua să lucrăm la diversificarea gamei de produse și servicii oferite”, a declarat Monica Dan, director general MEC DIESEL SEE.
Așadar, chiar dacă 2021 se anunță a fi la fel de provocator, estimările companiei sunt optimiste. Conform datelor analizate de aceasta, piața auto va înregistra o creștere generală de cel puțin 7-10% atât pentru autoturisme, cât și pentru autovehicule comerciale ușoare sau grele. Compania mizează pe a doua jumătate a anului, când vor fi în plină dezvoltare proiectele mari de investiții și programele de dezvoltare economică, deci va exista o cerere crescută pentru piese de schimb pentru autovehicule comerciale.
Și, pentru că afacerea se dezvoltă rapid și creșterea este constantă, MEC DIESEL își propune ca în 2021 să deschidă încă două noi puncte de lucru și să angajeze 10 specialiști în domeniu. La ora actuală, echipa sa include 94 de profesioniști, implicați atât în vânzări, logistică și consultanță, cât și în activitatea de pe teren.
MEC-DIESEL SEE are acum în România 13 birouri comerciale și 13 depozite cu stocuri, în cele mai importante orașe ale țării. Gama de produse este diversificată, cu peste 18.000 de repere unice în portofoliu, iar stocul are o valoare de peste 5 milioane de euro în depozitul central de la București și acces imediat la stocul din Italia, în valoare de 35 de milioane de euro.
Scania a publicat raportul interimar pe primul semestru al anului, din care reiese ca vanzarile nete au scazut cu 24%, pana la 58.469 de milioane de coroane suedeze (1 SEK echivaleaza cu aproximativ 0,47 de lei), in timp ce veniturile operationale au scazut cu 70%, pana la 2.813 milioane de SEK.
Asta in conditiile in care in al doilea trimestru al anului vanzarile nete au scazut cu 38%, pana la 25.418 milioane de SEK, iar venitul operational a fost negativ, de -192 de milioane de SEK.
Henrik Henriksson, presedintele si CEO-ul Scania, a declarat ca masurile luate de companie (oprirea multor proiecte si activitati, pentru a reduce costurile si a pastra lichiditatile) au diminuat impactul negativ pe care Covid-19 l-a avut asupra cererii si a productiei de vehicule grele.
In prima jumatate a anului livrarile au scazut cu 41%, toate regiunile lumii fiind puternic impactate de criza. Veniturile din service au scazut cu 5%, pana la 13,5 miliarde de SEK, in timp ce serviciile financiare au avut un venit operational de 476 de milioane de SEK, in scadere de la 737, din cauza impactului crizei coronavirusului asupra clientilor.
Reamintim ca Scania a oprit de tot productia in primavara, din cauza perturbarilor din aprovizionarea cu piese, iar reluarea activitatii s-a facut la nivel redus, planurile companiei vizand compensarea scaderii din productie printr-o productivitate mai buna.
Viitorul nu se arata prea promitator, considera presedintele Scania, deoarece cererea de camioane la nivel global este nesigura, desi in proportie diferita de la o regiune la alta a lumii: Asia isi revine, la fel ca o parte din Europa, dar piata din America Latina inca este la un nivel scazut. Piata globala de autobuze si autocare a fost si ea afectata grav de restrictiile din industria turismului, dar, pe de alta parte, cererea de motoare este mare, peste nivelul din anul anterior.
O estimare a efectelor pe termen lung ale crizei e greu de facut si e clar ca va trece mult timp pana cand cererea va reveni la nivelurile de dinainte de Covid-19. De aceea prioritatile Scania sunt un sistem sustenabil de transport si adaptarea structurii de costuri pe termen lung – de exemplu, asa cum s-a anuntat deja, prin reducerea numarului de locuri de munca la nivel global cu circa 5.000.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit