Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conform unei analize realizate de Upply, tarifele de transport maritim par să se stabilizeze după ce au scăzut constant în ultimele șase luni, dar numai datorită numeroaselor anulări ale apelurilor portuare.

Prima jumătate a lui 2023 pare complicată pentru companiile de transport maritim, deoarece rezultatele lor financiare săptămânale se prăbușesc sub impactul scăderii tarifelor și volumelor de mărfuri.

Activitatea din ianuarie a fost caracterizată de trei aspecte principale. MSC și Maersk au anunțat că se vor despărți în 2025, creditând teoria imploziei alianței la care Upply s-a referit într-o analiză de acum câteva săptămâni, privitoare la posibile scenarii pentru transportul containerizat. Cei doi coloși se separă deoarece a devenit tot mai complicată reconcilierea a două strategii divergente, care continuau să utilizeze același sistem de operare. Prin urmare, lucrurile trebuiau schimbate, ceea ce a fost posibil în cele din urmă prin creșterea dimensiunii celor două grupuri și a finanțelor lor.

Prețurile par să fi atins un punct scăzut, de unde să nu mai scadă în continuare, chiar dacă MSC încă se comportă foarte agresiv în încercarea de a umple capacitatea flotei sale mari. Aceste niveluri ale tarifelor sunt încă prea mici pentru a susține o calitate ridicată a serviciilor, dar, odată cu negocierile în curs, este tentant pentru expeditori să profite de tendința actuală a pieței.

La acestea se adaugă o calitate în general scăzută în continuare a serviciilor, deoarece doar câteva nave continuă să navigheze, cu viteze mici, pe fondul unei vacanțe prelungite de Anul Nou Chinezesc, al cererii scăzute și al reducerii producției ca urmare a unei creșteri în mare măsură a cazurilor de Covid.

Portul Aktau (Kazahstan) se așteaptă ca volumul de containere să se dubleze în 2022 – până la 50.000 TEU, a anunțat managerul portului NC KTZ JSC într-un comunicat de presă. În februarie, portul Aktau a manipulat 1.657 TEU de containere, iar în aprilie această cifră s-a dublat, ajungând la 3.099 TEU. Se așteaptă ca volumul de transport pe ruta de transport internațional transcaspică să crească de 6 ori, ajungând la 3,2 milioane de tone.

Portul Aktau are un terminal multifuncțional cu depozite și curți de depozitare. Mai mult de 80.000 mp de spațiu de depozitare deschis pot depozita 2.500 de containere de 20 de picioare în același timp. Suprafața acoperită de depozitare pentru tranzit este de 2.000 mp.

Portul dispune de 3 dane uscate multifuncționale pentru manipularea mărfurilor generale, a coletelor și a mărfurilor supradimensionate. Un alt terminal este folosit pentru manipularea cerealelor.

Ministrul kazah al Industriei și Infrastructurii din Kazahstan, Kairbek Uskenbayev, a anunțat în luna aprilie a acestui an că, în 2025, căile ferate vor transporta 30 de milioane de tone de mărfuri containerizate în tranzit. În 2021, peste un milion de containere de marfă cu o greutate de 23,8 milioane de tone au trecut prin Kazahstan. Pentru acest an, Uskenbayev a estimat că va transporta 24,5 milioane de tone de mărfuri containerizate.

Ministrul adjunct al industriei și infrastructurii din Kazahstan, Berik Kamalev, și vicepreședintele PSA International, cu sediul în Singapore, Li Pen Gi, au semnat pe 7 aprilie, la Nur Sultan, un acord de cooperare în vederea construirii unui terminal de transbordare la Aktau, în Marea Caspică.

Compania va furniza instrumente IT pentru vămuirea digitală și administrarea digitală a mărfurilor. Portul extins va avea o capacitate de 100.000 de TEU.

Ministerul Industriei și Infrastructurii din Kazahstan intenționează să achiziționeze 4 feriboturi pe ruta sudică de la Maersk, MSC și Cosco Shipping. Ministerul se așteaptă ca transbordările din acest an să ajungă la 10 milioane de tone, dintre care 4 milioane vor fi încărcături de export.

În același timp, Georgia dă asigurări că extinderea proiectului portului Anaklia va continua. Viceprim-ministrul Levan Davitashvili a indicat că există un investitor pentru proiectul reînnoit, suspendat în 2020. Pe ruta nordică UTLC, ERA a transportat un sfert de milion de TEU între China și Europa în primele 5 luni ale anului, cu aproape 11 % mai puțin decât în anul precedent.