Întârzierile masive în transportul maritim mută o parte din trafic pe cale feroviară. Cel mai mare transportator maritim, Maersk, a trimis recent un tren cu substanțe chimice din Spania în China, în timp ce MSC, a doua cea mai mare companie de transport maritim mediteraneean, și-a extins portofoliul în aprilie și aduce containere din China, Coreea și Japonia, intermodal, prin porturile rusești Vladivostok sau Vostochny la Sankt Petersburg.
China a depășit SUA și a devenit cel mai important partener de schimburi comerciale cu UE. Asta s-a întâmplat pentru prima dată anul trecut. Circa 22% din importuri, cu o valoare totală de 383.5 mld euro vin din Orientul Mijlociu, în timp ce exporturile totalizează circa 10% din total și sunt în valoare de 203 mld euro, potrivit Biroului Federal de Statistică. Pe primul trimestru din 2021, numărul trenurilor de marfă din China către Europa a ajuns la 3.345 de unități, cu 317.000 TEU, în creștere cu 70, respectiv 79%, față de perioada similară din 2020.
În pofida pandemiei, Uniunea Internațională pentru Transport Combinat (UIRR) a raportat o creștere a transporturilor intercontinentale către Turcia, Rusia și China cu 31%, la 144.000 de transporturi în 2020, comparativ cu 2019. Aceste transporturi, mai arată UIRR, înseamnă 5% din totalul transporturilor combinate anuale, însă acest segment se dezvoltată cel mai rapid.
Mediterranean Shipping Company (MSC) a comandat încă patru nave containerizate de 24.200 TEU de la constructorii Hudong-Zhonghua Shipbuilding și Jiangnan Shipyard (Group), ambele filiale ale China State Shipbuilding Corporation, ce urmează să-și împartă în mod egal comenzile.
Fiecare navă are un preț de 150 milioane USD și va fi livrată la sfârșitul anului 2023, potrivit brokerilor. Strategia de expansiunea a MSC este una complexă. În decembrie 2020, MSC a comandat șase nave de dimensiuni similare de la Hudong-Zhonghua, Jiangnan și Yangzijiang Shipbuilding, cu fiecare dintre șantiere fabricând câteva 2 nave.
Potrivit presei de peste Ocean, finanțările MSC ar provine de la ICBC Financial Leasing și CSSC (Hong Kong) Shipping, unitatea de leasing a CSSC. Linia de containere cu sediul în Elveția a atins capacitatea de operare de 4 milioane TEU, având 172 nave deținute și 427 nave închiriate, apropiindu-se de Maersk Line, lider de piață, a cărei capacitate este de 4,11 milioane TEU. Începând cu septembrie 2020, MSC a achiziționat 49 de nave.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit