Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

… deși tot mai multe state din jurul său optează pentru acestea, așa cum arată asociația de transport și logistică TLN. Ministrul olandez al Infrastructurii și Managementului Apei interzice folosirea SEC pe drumurile din această țară din cauza riscurilor pentru infrastructură și pentru siguranța rutieră, care sunt prea mari pentru a putea permite un proiect pilot cu vehicule foarte lungi, ceea ce, în opinia TLN, este o oportunitate ratată.

Super EcoCombi este o combinație ce constă dintr-un autotractor și două semiremorci de câte 13,6 m, conectate cu un dolly, deci ajunge la 32-34 m și la o masă totală maximă de 72 t. Deoarece SEC este realizat din materiale standard, se pretează și la transport combinat, astfel că planul era să fie folosite pe principalele coridoare de transport europene, întărind și multimodalul. Ca să nu mai vorbim de avantajele pentru mediu ale folosirii acestei combinații. Pe baza experiențelor pozitive din alte țări, sectorul de transport din Olanda a avut acum câțiva ani inițiativa de a începe un test cu SEC, pentru a determina dacă acest concept are viitor și aici.

Primul test urma să se facă pe un coridor fix, din portul Rotterdam până în Venlo, și a eșuat la începutul anului trecut din cauză că autoritățile nu au oferit exceptarea de la masele și dimensiunile maxime admise pe drumurile publice, câtă vreme studiile arătau că pe acea porțiune combinația SEC nu garanta siguranța traficului.

Pentru sectorul de transport din Olanda, această decizie a fost o mare dezamăgire, deoarece se investiseră mult timp, energie și bani în proiect. Dar s-a decis să se facă încă o încercare, care a presupus întâi găsirea de fonduri pentru o nouă cercetare. Proiectul a început iar sub forma unei faze de exploatare în care diverse combinații SEC urmau să fie folosite în cadrul unui așa zis test-carusel, pe pistele unei instituții de control. Programul a tot fost amânat, după care s-a ajuns la concluzia că nu sunt șanse foarte mari ca proiectul să continue, deci nu a mai existat nici sprijin financiar.

TLN este dezamăgită de această decizie, cu atât mai mult cu cât Olanda a fost un pionier în ceea ce privește combinațiile LHV. Testele din alte țări au dovedit că SEC au un mare potențial de a reduce emisiile de CO2, astfel că Finlanda le-a introdus deja în legislație, Spania (unde deja se folosesc 150 de unități) și Suedia vor face asta în curând, iar Danemarca a anunțat că va începe testele. În plus, datorită reglementărilor europene care urmează să apară, referitoare la mase și dimensiuni, combinațiile lungi vor fi încurajate.

Acesta va avea 132.000 m2, este amplasat pe un teren cu suprafață totală de 21,5 ha din Trade Port Noord (în Venlo, unde se află cel mai mare terminal feroviar din țară), este dedicat contract logistics pentru clienți din diverse industrii și este conceput pentru a se adapta la creșterea actuală din comerțul electronic.

Venlo este unul dintre centrele logistice cele mai importante din Europa, aflat lângă granița Germaniei cu Olanda, și funcționează ca legătură între aeroporturile și porturile din Amsterdam, Rotterdam și Anvers și piețele industriale majore de pe continent, având conexiuni excelente cu infrastructura multimodală pe șosea, ape de interior, cale ferată, ocean și pe cale aeriană.

Construcția noului centru va începe în 2022 și ea se va face ținând cont de mediu și de bunăstarea angajaților. Clădirea va avea certificare BREEAM Outstanding și WELL Silver – aceasta din urmă destul de rară printre spațiile logistice din lume.

Pentru a garanta toate aceste standarde, GEODIS colaborează cu CBRE, care va acorda atenție tuturor detaliilor legate de materialele folosite și de design, inclusiv de designul sistemelor de economisire a energiei.