Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Angajatii majoritatii companiilor vor continua ca, aproximativ 40% din timp, sa isi desfasoare activitatea de acasa, cel putin pana la sfarsitul lui 2020, arata un studiu al HPDI (Human Performance Development International).
 
In restul timpului, angajatii vor lucra de la birou, dar procesul de digitalizare se va accelera, angajatorii dorindu-si sa fie si mai bine pregatiti pentru situatii similare, care ar putea aparea in viitor si ar putea necesita munca de la distanta a majoritatii personalului, potrivit unei cercetari la care au participat peste 3.000 de participanti in cadrul unor webinarii organizate incepand cu a doua jumatate a lunii martie. Respondentii provin din domenii variate, de la IT si banci, pana la industria producatorilor de componente auto sau cea farmaceutica. Printre obiectivele studiului s-a aflat identificarea principalelor probleme cu care se confrunta angajatii care lucreaza de la distanta. „Astfel, 36% dintre respondenti au nominalizat lipsa intelegerii emotiilor si a trairilor personale ca principal impediment al muncii de acasa. Transmiterea defectuoasa a informatiei a constituit cea mai mare provocare pentru 28% dintre angajatii inclusi in cercetare, iar 23% au fost nemultumiti in special de cresterea timpilor de raspuns, in lipsa interactiunii directe. In proportie de 13%, angajatii au considerat ca activitatea le-a fost ingreunata in special de probleme care au tinut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.”
 
Potrivit HPDI, piata programelor de educatie pentru angajati va trece prin schimbari care urmeaza modificarea paradigmei in care isi desfasoara activitatea companiile. „In scenariul cel mai optimist, doar 2020 va fi un an de sacrificiu in industria noastra, urmand ca in 2021 sa ne concentram pe constructie, in noul context. In scenariul pesimist, si anul viitor va sta sub semnul reconstructiei, mai ales daca va mai exista un val pandemic, in aceasta toamna. Oricum, migrarea in digital continua sa fie principala tendinta pe piata de traininguri si teambuildinguri. Daca, in prima parte a perioadei de izolare, majoritatea clientilor erau in expectativa, acum cele mai multe bugete au inceput sa se indrepte exclusiv catre webinarii si evenimente online, in ciuda inceperii relaxarii”, a punctat fondatorul HPDI, Petru Pacuraru.