CFR Marfă, operatorul național de transport feroviar de marfă, a anunțat reluarea acțiunii de valorificare a navei ferry-boat Eforie, urmată de scoaterea la licitație a navei ferry-boat Mangalia. Mișcarea vine ca parte a eforturilor de a rambursa ajutorul de stat considerat ilegal de către Comisia Europeană.
În cadrul acestui proces, valorificare are ca scop maximizarea veniturilor și accelerarea procesului de stingere a ajutorului de stat acordat anterior.
Ambele nave, ferry-boat Eforie și Mangalia, se află în stare de conservare și sunt acostate în Dana 108, Portul Constanța Sud Agigea. În prima fază, adjudecarea se va relua pentru întreaga navă, mijloacele fixe aferent și a combustibililor și lubrifianților din tancul acestora, în condițiile „așa cum este, acolo unde este”.
Potențialii cumpărători pot viziona și inspecta navele la cerere, la locul de acostare, în prezența reprezentanților CFR Marfă, după achiziționarea documentației de licitație.
Procedurile de licitație vor avea loc în data de 19 octombrie 2023 pentru nava ferry-boat Eforie și 26 octombrie 2023 pentru nava ferry-boat Mangalia. Acestea se vor desfășura la sediul Bursei Române de Mărfuri (BRM), începând cu ora 10.
Anunțul a fost făcut public prin diverse mijloace specializate de promovare media și internet, inclusiv pe site-ul societății CFR Marfă (www.cfrmarfa.com) și pe site-ul BRM (https://www.brm.ro/piata-licitatiilor).
Șantierul Naval Severnav, cu o experiență de peste 170 de ani în construcția de nave fluviale și maritime, a marcat un moment important prin lansarea unei nave complet echipate, după o pauză de 12 ani. Această etapă semnificativă demonstrează inovația și profesionalismul echipei de specialiști și consolidarea tradiției de excelență în construcția navală.
Nava, numită Napoleon, a fost construită pentru compania Beo Trade Com SRL, una dintre cele mai importante companii de transport fluvial din Europa Centrală și de Est. Napoleon este un tanc chimic de tip C, dotat cu tehnologii și echipamente de ultimă generație, special conceput pentru transportul fluvial de produse petroliere, precum benzina, motorina și bio-componenți. De asemenea, nava are o lungime de 110 metri, o lățime de 11,45 metri și o înălțime de 4.580 metri și asigură o capacitate de transport de 3.040 metri cubi. Echipamentele și materialele folosite în construcția navei respectă cele mai riguroase standarde internaționale de mediu și de clasificare, astfel va asigura criteriile de siguranță pentru mărfurile transportate și va oferi servicii de cea mai înaltă calitate, potrivit administratorului companiei Beo Trade Com, Stanojevic Aleksandar.
Unul dintre aspectele importante ale navei Napoleon este sistemul de propulsie furnizat de prestigioasa companie Caterpillar. Acest sistem inovator combină un motor cu manevră electrică, ce permite efectuarea operațiunilor în porturi fără emisii de CO2 și două motoare diesel de ultimă generație, Stage V. Prin această configurație avansată a sistemului de propulsie, nava va beneficia de utilizarea unor elici de diametru redus în comparație cu soluțiile tradiționale, facilitând deplasarea și navigația în canalele navigabile cu adâncime redusă. Nava Napoleon este o realizare deosebită pentru Șantierul Naval Severnav și demonstrează capacitatea lor de a construi nave de înaltă calitate, în pas cu cele mai recente tehnologii și cerințe din industrie.
„Creșterea numărului de nave livrate este un factor cheie în startegia noastră de dezvoltare contribuind direct la creșterea rentabilității și profitabilității șantierului. Prin menținerea unui ritm susținut de producție și prin îmbunătățirea continuă a proceselor folosite ne străduim să ne creștem poziția în piața de construcții navale și să aducem satisfacție maximă clienților noștri.”,
a declarat Georgescu Constantin, Director General al Șantierului Navala Severnav.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit