Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Copenhaga, Danemarca – Compania A.P. Moller – Maersk (Maersk) a comandat șase nave container de dimensiuni medii – toate având motoare cu combustibil dublu, capabile să funcționeze cu metanol verde.

Navele au o capacitate de 9.000 TEU (containere standard) și vor fi construite de Yangzijiang Shipbuilding Group în China, urmând a fi livrate în perioada 2026-2027.

Maersk își continuă angajamentul de a comanda numai nave noi, care pot utiliza combustibili verzi.

Prima navă de containere cu metanol a fost comandată de Maersk în 2021, iar după doar doi ani, portofoliul global de comenzi se ridică la peste 100 de nave cu metanol

În prezent, prin comandarea a încă șase nave, Maersk are în comandă 25 de nave echipate cu metanol.

Navele vor avea motoare cu combustibil dublu, capabile să funcționeze atât cu metanol, cât și cu păcură. De asemenea, vor înlocui navele existente din flota Maersk și vor contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Se estimează că noile nave vor reduce emisiile anuale de CO₂ ale Maersk cu aproximativ 450.000 de tone pe an, atunci când vor funcționa cu metanol verde.

Obiectivul companiei este de a ajunge neutri în emisii de carbon până în 2040. Totodată, Maersk intenționează să contribuie în lupta împotriva schimbărilor climatice și să reducă impactul asupra mediului înconjurător.

APM Terminals MedPort Tangier din Maroc sărbătorește o nouă etapă importantă a proiectului său de extindere, odată cu sosirea primului din cele patru loturi de noi macarale duble Ship-to-Shore (STS). Cele două macarale fac parte dintr-un total de 8 macarale care reprezintă o investiție majoră de 117 milioane de euro.

De asemenea, sosirea celor două macarale duble Ship-to-Shore (STS) vor fi puse în funcțiune, pe lângă alte investiții menite să îmbunătățească eficiența operațională și să reducă amprenta de carbon a instalației.

Cu o rază de acțiune impresionantă de 82 de metri, aceste macarale duble STS pot manipula nave de marfă cu o lățime de 26 de containere (sau până la 24 000 de TEU în ceea ce privește capacitatea containerelor). Această adăugare de echipamente este menită să crească semnificativ capacitatea și eficiența operațiunilor terminalului, permițând o mai bună deservire a clienților și îmbunătățind experiența generală a acestora prin operațiuni mai eficiente.

„Ne-am angajat să răspundem cererii tot mai mari de servicii de manipulare a containerelor și să le oferim clienților noștri echipamente de ultimă generație pentru a le îmbunătăți operațiunile din lanțul de aprovizionare. Noile macarale vor fi instalate și vor fi complet operaționale după vară, pentru a sprijini operațiunile terminalului nostru și pentru a răspunde ambițiilor noastre viitoare.”,

a declarat Magnus Lundberg, directorul de operațiuni la APM Terminals MedPort Tangier.

Pe lista obiectivelor de decarbonizare ale APM Terminals se numără adăugarea a 23 de navete de transport hibride la flota existentă de 42 de nave, sistemul de acostare automată care stabilizează navele la dană, sporind siguranța operațiunilor, precum și inițiativa de alimentare cu energie de la țărm pe care terminalul a lansat-o împreună cu Autoritatea Portuară din Tanger. Alimentarea la țărm permite navelor echipate cu modul hibrid să se conecteze la energia electrică în timp ce se află la dană într-un port.

Cu proiectul de extindere în curs de desfășurare și cu noile investițiile, APM Terminals MedPort Tangier își continuă călătoria pentru a deveni unul dintre cele mai avansate și eficiente terminale de containere din regiune, potrivit unui comunicat.

Terminalul semiautomat APM Terminals MedPort Tangier (parte a complexului portuar Tanger Med 2) este unul dintre cele mai avansate din punct de vedere tehnologic, eficiente și sigure terminale de containere din lume. Situat pe principala rută maritimă Est-Vest prin Marea Mediterană, APM Terminals MedPort Tanger oferă o locație naturală de transbordare pentru încărcăturile care se deplasează pe nave spre și dinspre Africa, Europa și Orientul Îndepărtat.

„Progresăm bine cu acest proiect, nu în ultimul rând, datorită contribuției deosebite a colegilor noștri de la APM Terminals Crane & Engineering Services – o companie independentă de servicii tehnice din cadrul familiei noastre, care a avut un rol esențial în punerea în funcțiune și livrarea noilor macarale. Această mentalitate de colaborare este esențială pentru succesul nostru în extinderea MedPort Tanger conform planului.”,

a adăugat Lionel Expert, directorul de proiect pentru proiectul de extindere.