Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 17 ianuarie, în cadrul „reuniunii ultimei șanse“, patronatele franceze din transporturi au venit cu o noutate, așa cum arată publicația Les Routiers: o mărire de 1% de la 1 mai 2022, în plus față de cea de 5% care intră în vigoare de acum, precum și un „coș social“ fără precedent și îmbunătățiri ale condițiilor de lucru ale șoferilor, mai ales în ceea ce privește recepția mărfurilor și încărcarea/descărcarea în cazul transportului cu vehicule de peste 3,5 t. Pentru a se ajunge la un acord scris vor mai exista o întâlnire, pe 21 ianuarie, și una pe 31 ianuarie, aceasta din urmă dedicată costurilor.

Cei 6% în plus acordați din mai reprezintă un minim astfel încât salariul șoferilor să nu scadă sub salariul minim din Franța la următoarea sa ajustare. Deoarece creșterea salariului minim cu 9% de la 1 ianuarie 2022, ca urmare a scumpirilor, a redus la zero diferența dintre salariul minim autorizat și salariul de bază al șoferilor.

Ca urmare, salariul orar minim a ajuns la 0,57 de euro, față de 10,48 de euro de la 1 octombrie 2021 până la 1 ianuarie 2022, astfel că șoferii profesioniști au revenit la salariul minim orar de la angajare. Iar prin propunerea patronală, de creștere cu 5% până în aprilie inclusiv, salariul orar ajunge la 11,01 euro, deci cu doar 44 de eurocenți mai mult decât salariul minim din Franța, după care de la 1 mai vor fi cu 53 de eurocenți în plus.

Nu se știe încă dacă noile condiții propuse de patronatele transportatori OTRE și FNTR vor permite ajungerea la un consens.

Grupul Lufthansa a anuntat un program de reducere a costurilor pentru combaterea coronacrizei care va implica si divizia de marfa, in ciuda faptului ca acest segment nu a suferit in aceeasi masura cu zborurile de pasageri. Programul prevede pentru Lufthansa Cargo o reducere de cinci sute de posturi in intreaga lume, pana in 2023, din cauza scaderii la zero a transportului de marfuri din cala avioanelor, segment care nu isi va reveni complet nici in urmatoarele luni, poate chiar ani.
Lufthansa Cargo a implementat deja unele modificari, pornind din zona de conducere: directorul financiar a fost mutat la divizia de pasageri, in timp ce directorul executiv si-a asumat functiile sale, pe langa cele de resurse umane, in mod provizoriu. In plus, compania a externalizat managementul marfurilor generale din Frankfurt catre Fiege Logistics, mentinand doar controlul direct al incarcaturilor speciale. Pentru concedieri, Grupul Lufthansa negociaza acum cu sindicatele.