Prima flota de vehicule Iveco Stralis NP460 CP alimentate cu CNG circula in Romania incepand cu luna februarie si va fi folosita in domeniul constructiilor.
Cele zece camioane alimentate cu CNG (gaz natural comprimat), beneficiind de ultimele tehnologii in materie de alimentare cu gaz, au fost achizitionate de compania Ness Proiect Europe. Motoarele „Cursor” dezvolta 460 de cai putere si un cuplu de 2.000 Nm, Iveco Straslis NP avand asadar puterea, aspectul si dotarile unui camion „normal”. Cu toate acestea, exista niste diferente uriase fata de un camion alimentat cu motorina, arata Iveco.
Unele vizibile, cum ar fi costurile mai mici legate de consumul de carburant, pretul unui litru de CNG fiind cu circa 30% mai mic in comparatie cu cel al motorinei, in timp ce consumul scade si el cu 15%. In plus, scad si costurile legate de intretinere, pentru ca STRALIS NP nu mai are nevoie de AdBlue sau filtru de particule, iar intervalele de service au ajuns la 90.000 de kilometri. Drept urmare, costul total al proprietatii (TCO), este mai mic cu circa 7%, un procent deloc neglijabil atunci cand vorbim despre o flota de camioane, mai ales daca vehiculele beneficiaza de pachetul complet de service, asemenea celor achizitionate de compania Ness Proiect Europe.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit