Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În contextul cerințelor UE legate de sustenabilitate, se înmulțesc, cel puțin în vestul Europei, firmele de transport care își măsoară atent emisiile de CO2 și iau măsuri concrete de reducere a acestora. Una dintre ele, despre al cărei exemplu vorbește asociația olandeză de transport și logistică TLN, este Baks Logistiek, care are astfel de preocupări de la începutul lui 2022, deoarece și ei, dar și clienților li se pare important acest demers.

Baks Logistiek a început să discute cu Visma și grupul UC despre posibilitățile de măsurare și reducere a CO2 și întâi a organizat sesiuni de brainstorming, apoi a ales un instrument care permite calcularea emisiilor pentru fiecare cursă și raportarea lor către clienți. Înainte de a folosi acest instrument firma calcula deja emisiile în Excel, dar era de fapt doar o estimare, informațiile nu erau conforme cu standardele europene.

Reducerea emisiilor de CO2 însă necesită mai mult timp decât identificarea unei metode potrivite de calcul, deoarece ea depinde de stilul de condus al șoferilor. Conducătorii auto ai firmei au făcut de mult training de condus economic, dar de curând a fost angajat și un trainer care să se ocupe periodic de instruirea lor.

În plus, Baks Logistiek are camioane pe LNG, care încă sunt folosite, în ciuda prețului tot mai mare al gazului, ca urmare a războiului din Ucraina.

În ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2 prin organizarea mai bună a curselor, și ea este dificilă, deoarece firma are cisterne și în cazul acestui de transport sunt mai multe părți implicate – expeditori, comercianți – și mai multe adrese de încărcare și descărcare, și trebuie să se țină cont de toate acestea, și în plus și de tonaj, pe ce drumuri poate fi mărit și cu ce randament. Iar pentru unele curse, de exemplu cele cu ulei, de la o fabrică la alta, este vorba de cantități fixe care nu pot fi mărite deoarece destinatarul nu are suficientă capacitate de stocare. Imposibil nu este să se reducă emisiile din organizarea mai bună a curselor, dar este nevoie de timp și de comunicare transparentă cu clienții, este de părere managementul companiei olandeze.