Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deşi doar câțiva producători de camioane recunosc oficial acest lucru, toți suferă de lipsa de semiconductori pentru producție, iar asta încetinește producția de vehicule în Europa și Statele Unite. Fenomenul a apărut în primul trimestru al lui 2021, dar va continua și în al doilea, după cum a declarat la începutul lui aprilie un purtător de cuvânt al Volvo Group ziarului Automotive Logistics, precizând că grupul ar putea suspenda producția pentru una sau două săptămâni în fabricile sale din întreaga lume, inclusiv în cele din Belgia și Suedia, unde producția noilor generații FH, FMX și FM tocmai a început. Suspendarea poate fi pusă în aplicare în moduri diferite, în funcție de unități. În martie, şi Scania a spus că ar putea suspenda pe termen scurt producția din cauza lipsei de semiconductori.

De asemenea, producătorii din SUA suportă consecințele lipsei de semiconductori. Paccar caută o abordare alternativă la suspendarea producției: asamblarea continuă și, acolo unde semiconductorii lipsesc, vehiculele sunt puse în așteptare, iar finalizarea lor se va face imediat după o nouă aprovizionare. Acest sistem însă nu salvează compania americană de o încetinire a livrărilor. În primul trimestru, aceasta a livrat cu aproape trei mii de unități mai puțin decât planificase. Paccar confirmă, de asemenea, că problema va continua şi în al doilea trimestru.

Producătorul olandez a crescut de la 16,2% la 16,3% din piața europeană a vehiculelor grele, de peste 16 t, adică a vândut 37.580 de unități dintr-un total de 230.400, și a avut o cotă de 9,5% (față de 9,7% în 2019) pe segmentul vehiculelor medii, de 6-16 t, care a totalizat 42.400 de unități. În 2021 se așteaptă ca piața de europeană de camioane grele să ajungă la 250.000-280.00 de unități, iar DAF se pregătește, la rândul său, pentru o nouă creștere.

Compania este lider în șase țări europene: Olanda (cu 31,8%), Marea Britanie (31,6%), Ungaria (27,9%), Bulgaria (25,4%), Polonia (23,7%) și Portugalia (21,8%), lider european în ceea ce privește înmatriculările de autotractoare și principala marcă de import în două dintre țările cu cele mai multe înregistrări de camioane, Germania și Franța. Dar și cota de piață pe segmentul șasiurilor a crescut în 2020 până la 11,5%. În plus, DAF este lider de piață și în Israel și Belarus.

Producătorul olandez a vândut anul trecut 5.880 de camioane în afara Europei, a lansat o nouă generație în Taiwan (Euro 6), Brazilia (Euro 5) și Orientul Mijlociu și Africa (Euro 3 și 5) și a aniversat livrarea vehiculului cu numărul 10.000 în Taiwan, unde este principalul producător european de camioane Anul trecut DAF a vândut și peste 2.000 de motoare PACCAR către producători de autocare, autobuze și vehicule speciale din întreaga lume.

Recordul a fost întrecut și la vânzarea de contracte de întreținere și reparații DAF MultiSupport, de contracte PACCAR Financial și de camioane rulate. Iar printre planurile de viitor ale companiei se numără consolidarea și pe mai departe a poziției pe piața globală, inclusiv prin colaborarea cu cei peste 1.100 de dealeri și puncte de service, care au deschis anul trecut 45 de centre noi în Europa, America de Sud, Asia și Africa.

Tot în 2020 compania a anunțat începerea producției modelului CF Electric, cu zero emisii și cu autonomie de 200 km, și a lansat LF Electric cu autonomie de 280 km. DAF continuă să investească în dezvoltarea de tehnologii de combustie, baterii și hibrid, iar CF Hybrid, care folosește tehnologia pe baterii, pentru emisii zero, în zone urbane, și are un motor diesel ecologic pentru drumurile regionale, a intrat deja în teste cu clienți