Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul suedez a anunțat că vor fi aplicate amenzi de 5.600 de euro (60.000 de coroane suedeze) companiilor de transport rutier care încalcă drepturile privind șoferii detașați, potrivit unei reglementări ale Pachetului de Mobilitate UE.

Guvernul a declarat că „taxa mare de penalizare este concepută pentru a combate frauda și pentru a permite mai multor șoferi să primească salarii și condiții de muncă adecvate țării”.

Noile norme includ „cerințe mai stricte pentru companiile de transport internațional de a-și raporta șoferii detașați la Autoritatea Suedeză”, dacă aceștia prestează o activitate pentru o perioadă limitată de timp în cadrul unei companii din Suedia.

„Salariile și condițiile din Suedia trebuie să se aplice tuturor șoferilor de camioane care conduc pe drumurile noastre. Acum introducem sancțiuni mari împotriva companiilor care exploatează șoferi străini.”,

a declarat Thomas Ennerot, Ministrul Infrastructurii.

De asemenea, transportatorii internaționali care nu pot prezenta o copie a declarației de detașare, vor fi taxați cu 60.000 de coroane suedeze. Amenzile sunt la același nivel cu taxa de penalizare pentru cabotajul neautorizat, fiind cea mai mare din UE.

În prezent, agenția suedeză de transport are ca plan o strategie de supraveghere pentru monitorizarea șoferilor detașați.

Ieri, parlamentul suedez a votat în favoarea noilor modificări ale Pachetului Mobilitate, urmând a intra în vigoare la 15 iunie 2022.

Odată cu intrarea în vigoare a Pachetului Mobilitate I, dormitul la hotel al șoferilor de camioane, considerat până acum un lux, va deveni o necesitate. Însă nu toate hotelurile sunt potrivite pentru șoferii de camioane, ci doar cele care oferă locuri de parcare dimensionate și controlate corespunzător.

Dintre toate țările, numai Germania dă semne că se deplasează corect în această direcție. Aici există deja lanțul Tank & Rast, care administrează circa 50 de hoteluri de-a lungul principalelor autostrăzi ale țării, cu două noi inaugurări în septembrie în locații strategice pentru transportatorii internaționali: în Kapelleburg (Olanda), foarte aproape de granița cu Belgia, și în Lohfelden, lângă orașul german Kassel.

Germania are în vedere și alte proiecte de dezvoltare a unor hoteluri low-cost dedicate șoferilor, precum turnul circular Truckerbase, cu o amprentă redusă la sol, care permite construirea sa direct în zonele existente de parcare. Fiecare etaj găzduiește un număr variabil de module prefabricate de carcase semi-conice, care pot fi ușor transportate și asamblate într-o lună. Un prim exemplu este deja operațional, chiar dacă este din beton.

Tot în Germania, compania Roatel a dezvoltat un proiect de module de patru camere în containere HiCube 45”, care pot fi transportate și instalate ușor. Modulul de 28 m2, izolat termic și acustic, găzduiește patru camere deja mobilate, cu baie și duș. Camerele sunt dotate cu aer condiționat pentru vară și iarnă și au ferestre antiefracție, iar modulul este supravegheat de o cameră externă. Rezervarea și plata se fac prin intermediul unei aplicații pentru smartphone, folosită și pentru a deschide/închide camera.