Algoritmul calculează cea mai eficientă soluție de încărcare: creșterea utilizării capacității cu până la 10%, prețuri mai rapide și tarife mai transparente, creșteri ale eficienței către o logistică mai sustenabilă.
DB Schenker valorifică inovația premiată pentru a asigura mai multă eficiență și mai puțin spațiu liber pe toate modurile de transport. Cu noul algoritm BinPACKER, experții în logistică de la DB Schenker pot acum optimiza procesul de planificare a încărcării pentru a aranja obiecte de dimensiuni diferite, utilizând perfect spațiul limitat. Maximizarea utilizării capacității cu ajutorul inteligenței 3D unice BinPACKER reduce în cele din urmă costurile și emisiile.
BinPACKER a fost dezvoltat de unitatea Global Data Strategy & Analytics a DB Schenker. Algoritmii matematici sunt utilizați pentru a calcula cea mai eficientă soluție de încărcare pentru transportul maritim, încărcăturile camioanelor sau paleții din depozite. Instrumentul include îndrumări pas cu pas, o vizualizare 3D a aranjamentului de încărcare și mutarea aranjamentului final al pachetelor individuale cu mouse-ul cu funcțiile “drag and drop”. Clienții beneficiază de o eficiență sporită, precum și de primirea unor cotații de preț mai rapide și mai transparente. BinPACKER poate fi utilizat și pentru calcularea suprafeței de podea ocupate de partidele de marfă LTL sau în scopuri de ofertă.
Dr. Holger Köhler, director Business Consulting Data Analytics: „BinPACKER este un exemplu excelent din multe în care DB Schenker conduce inovația nu numai la DB Schenker, ci și pentru clienții noștri. Tot ce trebuie să faceți este să introduceți caracteristicile pachetului, cum ar fi greutatea, dimensiunea sau sarcina maximă permisă deasupra diferitelor pachete pe care doriți să le expediați. BinPACKER va oferi apoi o soluție eficientă pentru a expedia toate piesele diferite. ” Prima versiune a BinPACKER este deja utilizată de personalul DB Schenker. Algoritmul de “umplere” a fost dezvoltat și optimizat împreună cu experți în materie din operațiuni la mai multe locații Schenker. La testele-pilot pentru încărcarea containerelor și camioanelor s-a dovedit că BinPACKER ajută la creșterea utilizării containerelor cu până la 10%. Acesta nu este doar un avantaj al costurilor, ci și o contribuție măsurabilă la protejarea mediului.
Furnizorul de soluții pentru lanțul logistic, CHEP România, începe colaborarea cu Abatorul Periș, una dintre cele mai mari și moderne unități de procesare a cărnii de porc din sud-estul României, subsidiară a Grupului Agricover. Parteneriatul implică închirierea de paleți reutilizabili și externalizarea către furnizor a activităților de distribuție pentru aproximativ 30.000 de tone de carne de porc și produse procesate proaspete, anual.
CHEP va conecta logistic 46 de ferme de porci, furnizoare de materie primă, atât cu Abatorul Periș din Niculești, județul Dâmbovița, cât și cu lanțurile de retail, la care se adaugă cele 25 de magazine proprii de desfacere, din București și împrejurimi. „Adoptarea modelului circular de distribuție CHEP a fost o decizie firească. Beneficiile sistemului asupra lanțului de distribuție ne permit să aducem în magazine carne proaspătă și produse procesate din carne de porc mult mai rapid, într-un mod economic și prietenos cu natura. Astfel, ne respectăm promisiunea de a asigura aprovizionarea cu carne proaspătă de porc a tuturor consumatorilor noştri, din surse 100% românești,” a declarat Bogdan Grama, Directorul General al Abatorului Periș. În completare, Gabriel Ivan, Country General Manager CHEP România, afirmă: „evenimentele din ultimul an ne-au arătat cât de volatil poate fi forecast-ul clienților noștri și cât de mare poate fi impactul unor evenimente distruptive în lanțul logistic. Adaptabilitatea la schimbările din piață devine așadar principala condiție pentru un business sustenabil.”
Prin eliminarea paleților albi de tip euro din lanțul de aprovizionare și trecerea la sistemul CHEP de închiriere prin reutilizare a paleților albaștri, Abatorul Periș estimează o scădere anuală de circa 100 m3 a consumului de materie primă lemnoasă și de peste 4.000 kg de deșeuri generate.
Eficientizarea lanțului de distribuție va determina reducerea considerabilă a emisiilor de carbon, cu aproape 50.000 kg, ceea se înseamnă că, anual, aproximativ 55.000 km vor fi eliminați din circuitul de transport de mărfuri.
CHEP a dezvoltat primul model circular de distribuție a bunurilor de larg consum, un sistem în care echipamentele de transport sunt partajate între operatorii din FMCG și Retail, apoi recondiționate și repuse în circuit. În sistemul circular, producătorii scad la zero cheltuielile de achiziţie, depozitare, colectare din piaţă, inspecţie și reparaţie, respectiv reciclarea deşeurilor, fiind scutiţi de raportarea către autoritățile de mediu pe fluxurile de paleţi închiriaţi.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit