Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 16 august, compania daneză de logistică DSV Panalpina a anunțat finalizarea achiziției Global Integrated Logistics de la Agility, la un preț de 30,2 miliarde de coroane daneze (312.684.896 euro). DSV Panalpina explică faptul că „odată cu achiziționarea GIL, DSV devine unul dintre primii trei operatori mondiali din sectorul transporturilor și logisticii și scopul este de a continua să dezvolte afacerea din această poziție puternică”.

Vorbind despre o creștere ulterioară, chiar în ziua acestui anunț revine în discuție interesul multinaționalei daneze față de DB Schenker. De data aceasta există ceva mai mult decât ipotezele care au apărut anterior, deoarece directorul financiar al DSV, Jens Lund, vorbește despre acest lucru într-un interviu acordat ziarului ShippingWatch din 16 august. El a declarat faptul că propria sa companie ar fi interesată să achiziționeze acțiunile dacă ar fi scoase la vânzare.

Vânzarea parțială sau totală a DB Schenker de către Grupul Deutsche Bahn este o problemă care revine periodic în prim plan pentru a furniza lichidități companiei feroviare germane. Declarația lui Lund nu este improvizată, deși analiștii cred că este puțin probabil ca DB să își comercializeze importanta divizie logistică înainte de alegerile din Germania, care vor avea loc în septembrie.

În acest sens,  purtătorul de cuvânt al DB Schenker a făcut un apel la prudență către ShippingWatch, după interviul cu Lund: „Foamea de achiziții a DSV este bine cunoscută în sector”, a afirmat el. “Cu toate acestea, întrucât proprietarul nostru nu are în prezent planuri de a vinde DB Schenker, orice considerație este pur ipotetică”.

DSV Panalpina a finalizat în ultimii ani trei achiziții importante – Uti Worldwide în 2016, Panalpina în 2019 și Global Integrated Logistics în 2021 – și pare că își dorește mult mai mult.

Toate condițiile și cerințele pentru achiziționarea afacerii de logistică globală (GIL) a Agility au fost îndeplinite, iar DSV Panalpina A / S (DSV) preia acum oficial GIL de la Agility cu sediul în Kuweit. Odată cu achiziționarea GIL, DSV devine un jucător de top la nivel global în domeniul transporturilor și logisticii și scopul este de a continua să dezvolte afacerea din această poziție puternică.

„Există multe asemănări atunci când ne uităm la cele două companii – DSV ;i GIL – ale noastre atât în ​​ceea ce privește modelele de afaceri, cât și serviciile și, nu în ultimul rând, atunci când ne uităm la concentrarea noastră comună pe localizare și pe punerea clienților pe primul loc. Acum vom începe integrarea și împreună vom crește afacerea și vom aduce și mai multă valoare multor clienți, parteneri și acționari decât facem separat”, spune Jens Bjørn Andersen, CEO al grupului, DSV.

Valoarea tranzacției este de aproximativ 30,2 miliarde DKK, iar valoarea capitalului social este de aproximativ 29,6 miliarde DKK. Combinația dintre DSV și GIL va avea un venit combinat preconizat de aproximativ 160 miliarde DKK (pe baza ultimelor 12 luni) și o forță de muncă combinată de 75.000 de angajați în peste 90 de țări.

In schimbul pachetului integral de actiuni ale GIL, Agility primește acțiuni DSV reprezentând aproximativ 8% din toate acțiunile restante post-tranzacție ale DSV. Acest lucru va face din Agility al doilea cel mai mare acționar DSV pe baza registrului acționarilor de astăzi. După finalizarea tranzacției, DSV a fost de acord să numească un reprezentant Agility în consiliul de administrație al DSV.

GIL are un venit anual de 29 miliarde DKK (4,6 miliarde USD), cu transportul aerian și maritim ca principal contribuitor. Aceasta va fi adăugată la rețeaua globală existentă a DSV. Mai mult, includerea GIL se bazează pe prezența DSV atât în ​​APAC, cât și în Orientul Mijlociu. Cu 1,4 milioane de metri pătrați de capacitate de depozitare, GIL va fi o completare puternică pentru DSV Solutions, în timp ce activitățile de transport rutier de mărfuri din Europa și Orientul Mijlociu vor consolida rețeaua rutieră DSV.

„Prin adăugarea rețelei GIL și a competențelor la rețeaua noastră existentă, ne îmbunătățim competitivitatea în toate cele trei divizii: Air & Sea, Road și Solutions. Acest lucru aduce sinergii comerciale și oportunități de vânzare încrucișată, oferind în același timp clienților noștri un nivel și mai ridicat de servicii și un ghișeu unic pentru nevoile logistice ”, spune Jens Bjørn Andersen.

Activitatea combinată DSV și GIL își propune să utilizeze poziția consolidată pe piață pentru a continua să crească prin oferte de servicii îmbunătățite pentru clienți, infrastructură IT de top pe piață și economii de scară.

Strategia de achiziție a DSV s-a dovedit a fi atât în ​​achiziționarea, cât și în integrarea companiilor, cel mai recent exemplu fiind integrarea companiei elvețiene Panalpina în 2019 și a celei americane UTi Worldwide în 2016.

Accentul pe scalabilitate rămâne unul dintre avantajele competitive cheie în transportul de mărfuri, cu beneficii operaționale și comerciale semnificative pe o piață extrem de fragmentată.

Acum poate începe procesul de integrare a GIL. Cele două organizații vor fi fuzionate într-un proces de la țară la țară, ceea ce înseamnă că pentru clienții și angajații din multe țări perioada următoare va funcționa ca de obicei până la inițierea procesului de fuziune specific țării.