Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Dezvoltarea comertului electronic, impulsionata de pandemia de Covid-19, a determinat UPS sa deschida serviciul Saturday Standard in Europa, care prevede livrarea coletelor sambata la acelasi cost cu cel din timpul saptamanii, cu conditia ca expedierile sa fie sunt adresate punctelor de acces ale UPS. In faza initiala, serviciul este activat in opt tari, unde opereaza 17.000 de puncte de acces: Italia, Regatul Unit, Belgia, Germania, Franta, Olanda, Spania si Polonia. "Potrivit Netcomm, numarul celor care au facut achizitii online pentru prima data in Italia s-a triplat in primele patru luni ale lui 2020, deoarece consumatorii au apelat la comertul electronic in timpul blocarii. Multumita livrarilor de sambata, companiile care livreaza cu UPS pot servi clientii sase zile pe saptamana si sa raspunda astfel cererii in crestere", explica Karl Haberkorn, Director general al UPS Italia.
Lou Rivieccio, presedintele UPS Europe, adauga ca „pandemia a accelerat cresterea comertului electronic, iar vanzarile online in Europa au crescut cu peste 60% la jumatatea lui aprilie. Saturday Standard este o modalitate de a ajuta companiile sa se adapteze la noul scenariu, oferind serviciile dorite de clienti. Retailerii online pot beneficia acum de livrari transfrontaliere sambata cu UPS, pentru a ajunge la aproximativ 80% din populatia celor opt piete cheie de comert electronic din Europa".

Planul de reducere a personalului, lansat de multinationala daneza DSV dupa achizitia companiei elvetiene Panalpina, continua. De data aceasta restrangerea vizeaza activitatea din Luxemburg, din aeroport, unde Panalpina are un hub de marfa specializat pe transportul aerian al produselor farmaceutice si medicale, in care lucrau aproximativ 200 de oameni. Potrivit ziarului Luxemburger Wort, compania daneza ar putea reduce pana la trei sferturi din personalul luxemburghez, chiar daca pana acum nu au fost primite declaratii oficiale, deoarece negocierile cu reprezentantii lucratorilor sunt in desfasurare.
Potrivit ziarului, reducerea personalului nu ar avea legatura cu situatia de urgenta cauzata de pandemia de Covid-19, ci ar face parte dintr-un plan anterior de restructurare, care in ultimele luni a afectat sucursalele Panalpina din Italia, Germania si alte tari europene si care are drept scop reducerea costurilor. La momentul achizitiei, Panalpina avea 15.000 de angajati, in timp ce DSV avea aproximativ 60.000. Planul ar trebui sa duca la reducerea cu 3.000 – 4.000 de locuri de munca, cu conditia ca noua criza economica sa nu inrautateasca situatia.