Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale din Germania (BMVI) a anunţat că va aloca 90 de milioane de euro până în 2024 pentru investiţii în locuri de parcare destinate camioanelor. Acestea ar urma să fie amplasate pe o rază de 3 km în jurul punctelor de intersecție de pe autostrăzi. Cererile de finanțare ar putea fi depuse la Oficiul Federal pentru Transportul Mărfurilor (BAG) începând cu 14 iulie 2021. Finanțarea include construcția și extinderea spațiilor de parcare pentru camioane, precum și reproiectarea zonelor existente care nu au fost utilizate anterior în acest scop. Acestea includ depozite ale companiilor de transport, parcări pentru târguri sau alte spaţii comerciale.

Condiţiile pentru aprobarea finanţării sunt ca locurile de parcare construite astfel să funcţioneze timp de cel puțin zece ani, să fie deschise pe tot parcursul anului cel puțin în intervalul orar 18:00-6:00 și să includă cel puțin 30 de locuri de parcare noi sau o extindere cu minimum 10 locuri în cazul reproiectării parcărilor deja existente. În plus, acestea trebuie să aibă facilități sanitare adecvate (toaletă, duș) și să aibă un sistem care să înregistreze rata actuală de ocupare, cu comunicare online a disponibilităţii pe Piața datelor de mobilitate (MDM).

Finanţarea este subvenţionată prin BMVI în proporţie de 80% din costurile eligibile pentru construcții noi sau extinderi şi respectiv 90% pentru reproiectare. Pe lângă costurile clasice de construcție sunt considerate eligibile şi investiţiile în garduri, marcaje, facilități sanitare, sisteme IT, iluminat și căi sigure. Deși oferta de locuri de parcare pentru camioane a crescut cu aproximativ 30% în ultimii zece ani, acestea încă nu sunt suficiente. Ministrul transporturilor, Andreas Scheuer, este conștient de urgență: „În timpul pandemiei am văzut cât de important este un trafic de marfă funcțional. Condiția prealabilă pentru aceasta este ca şoferii să găsească un loc de parcare decent şi să nu își încalce timpii de conducere și de odihnă. Noul program de finanțare este destinat să ajute la rezolvarea acestei probleme și, în același timp, să elimine o sursă de pericol pentru ceilalți utilizatori ai drumului. Deoarece cererea crește mai repede decât putem construi, ne adresăm acum investitorilor privați pentru a crea noi locuri de parcare”.

Auto Club Europa (ACE) a analizat situația spațiilor de parcare de pe lângă autostrăzile din Rinul de Nord-Westfalia și a ajuns la concluzia că acestea nu sunt nicăieri suficiente și că de multe ori camioanele parcate incorect acoperă indicatoarele rutiere sau blochează intrările și ieșirile în/din spațiile de odihnă, cu riscuri pentru siguranța rutieră.

Clubul a numărat 931 de camioane parcate incorect în timpul unei singure seri, din care 780 doar în 43 de zone de odihnă. Iar multe zone de odihnă sunt semnalizate foarte prost sau confuz ori nu oferă informații înainte de intrarea în parcare. În plus, deși e bine că zonele de odihnă nu mai sunt atât de aglomerate ca în trecut, aproape jumătate din cele 66 de locuri testate nu aveau facilități sanitare și cam toate erau slab iluminate și ofereau spațiu pentru un număr mic de camioane.

De aceea ACE solicită guvernului federal al Germaniei creșterea numărului de locuri de parcare decente și bine echipate pentru camioane în zonele de odihnă și noi zone de odihnă, precum și crearea unei aplicații digitale disponibile pentru șoferi, care să informeze în legătură cu gradul de ocupare a parcărilor, pentru a face cursele și parcatul mai previzibile. În afară de un număr suficient de spații de parcare este nevoie și de camere cu baie proprie pentru șoferi.