Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TSMC, Robert Bosch GmbH, Infineon Technologies AG și NXP Semiconductors N.V. au anunțat pe 8 august un plan de investiție comună în European Semiconductor Manufacturing Company (ESMC) GmbH, din Dresda, Germania, pentru a furniza servicii avansate de producție de semiconductori. ESMC marchează un pas important spre construirea unei fabrici de 300 mm pentru a susține viitoarele nevoi de capacitate ale sectoarelor industriale și auto în creștere rapidă, decizia finală de investiție urmând să fie confirmată în funcție de nivelul de finanțare publică pentru acest proiect. Proiectul este planificat în cadrul Legii europene privind cipurile.

Se preconizează că fabrica planificată va avea o capacitate de producție lunară de 40.000 de discuri de 300 mm (12 inch) pe tehnologia de procesare CMOS planar de 28/22 nanometri și FinFET de 16/12 nanometri a TSMC, consolidând și mai mult ecosistemul european de producție de semiconductori cu tehnologie avansată de tranzistori FinFET și creând aproximativ 2000 de locuri de muncă profesionale directe în domeniul tehnologiei înalte. ESMC își propune să înceapă construcția fabricii în a doua jumătate a anului 2024, iar producția ar urma să înceapă până la sfârșitul anului 2027.

Întreprinderea mixtă planificată va fi deținută în proporție de 70% de TSMC, iar Bosch, Infineon și NXP vor deține fiecare câte 10% din acțiuni, sub rezerva aprobărilor de reglementare și a altor condiții. Se preconizează că investițiile totale vor depăși 10 miliarde de euro, constând în injecții de capitaluri proprii, împrumuturi de datorie și un sprijin puternic din partea Uniunii Europene și a guvernului german. Fabrica va fi operată de TSMC.

„Această investiție în Dresda demonstrează angajamentul TSMC de a răspunde nevoilor strategice de capacitate și tehnologie ale clienților noștri și suntem încântați de această oportunitate de a aprofunda parteneriatul nostru de lungă durată cu Bosch, Infineon și NXP”, a declarat Dr. CC Wei, director executiv al TSMC. „Europa este un loc extrem de promițător pentru inovarea în domeniul semiconductorilor, în special în domeniile auto și industrial, și așteptăm cu nerăbdare să dăm viață acestor inovații pe tehnologia noastră avansată de siliciu împreună cu talentele din Europa.”

Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Bosch, consideră că „semiconductorii nu sunt doar un factor de succes crucial pentru Bosch. Disponibilitatea lor fiabilă este, de asemenea, de mare importanță pentru succesul industriei auto globale. Pe lângă extinderea continuă a propriilor noastre unități de producție, ne asigurăm și mai mult lanțurile de aprovizionare în calitate de furnizor de automobile prin cooperarea strânsă cu partenerii noștri. Cu TSMC, suntem încântați să câștigăm un lider global în domeniul inovației pentru a consolida ecosistemul semiconductorilor în imediata vecinătate a fabricii noastre de semiconductori din Dresda.”

„Investiția noastră comună reprezintă o etapă importantă pentru consolidarea ecosistemului european de semiconductori. Prin aceasta, Dresda își consolidează poziția ca unul dintre cele mai importante centre de semiconductori din lume, care găzduiește deja cel mai mare sit de front-end al Infineon”, a declaratJochen Hanebeck, CEO al Infineon Technologies. „Infineon va folosi noua capacitate pentru a servi cererea în creștere în special a clienților săi europeni, în special în domeniul auto și IoT. Capacitățile avansate vor oferi o bază pentru dezvoltarea de tehnologii, produse și soluții inovatoare pentru a răspunde provocărilor globale de decarbonizare și digitalizare.NXP este foarte angajată în consolidarea inovației și a rezilienței lanțului de aprovizionare în Europa”, a declarat Kurt Sievers, președinte și CEO al NXP Semiconductors. „Mulțumim Uniunii Europene, Germaniei și statului liber Saxonia pentru recunoașterea rolului critic al industriei semiconductoarelor și pentru angajamentul lor real de a stimula ecosistemul cipurilor din Europa. Construcția acestei noi și importante turnătorii de semiconductori va adăuga inovația și capacitatea atât de necesară pentru gama de siliciu necesară pentru a alimenta digitalizarea și electrificarea în creștere bruscă a sectoarelor auto și industrial”

AIC Trucks a devenit oficial importator și distribuitor exclusiv Otokar în România, atât pentru segmentul de autobuze, cât și cel de camioane ușoare. Compania are o experiență de peste 25 de ani în distribuția de vehicule comerciale și oferă servicii integrate, menite să aducă valoare adăugată clienților săi: rețea extinsă de service-uri proprii, furnizare de piese de schimb și componente, servicii financiare, asistență comercială și divizie de vehicule comerciale second hand multibrand.

Astfel, după lansarea cu succes a brandului Ford Trucks în România în 2017, cu peste 3.500 de unități livrate până în prezent, lider de piață în segmentul vehiculelor de construcții și specializate, AIC Trucks își extinde acum portofoliul cu gama de autobuze Otokar și camioane ușoare Atlas, de 8,5 și 12 t.

„Suntem onorați să începem parteneriatul cu Otokar și să continuăm tradiția pe care acest brand o are în România. Credem cu tărie în sinergiile dintre rețeaua noastră de vânzări și post-vânzare și acest brand valoros în beneficiul clienților noștri.” a declarat Stefano Albarosa, CEO AIC Trucks.

„Suntem încântați de această cooperare, care deschide calea pentru oportunități de creștere în România”, a declarat Kerem Erman, Head of Commercial Vehicles, Otokar. „Datorită acestei cooperari ne vom putea crește prezența pe piață. Experiența AIC Trucks, împreună cu portofoliul larg de produse Otokar și modelele pregătite pentru viitor asigură clienții noștri din România că vor continua să primească soluții și servicii unice de transport.”

România este a treia cea mai mare piață de export pentru Otokar – marcă aflată în top preferințe mărci de autobuze timp de 14 ani consecutiv în Turcia – peste 1.000 de autobuze Otokar fiind în prezent în operare în România. Din 2018, autobuzele Otokar care deservesc transportul public din București au parcurs 113 milioane de km. Separat, au fost primite comenzi și pentru autobuze electrice și cu motorizare pe gaz natural, constructorul turc având în portofoliu întreaga paletă de sisteme alternative de propusie. De altfel, nu mai puțin de 7% în încasări sunt investite anual de Otokar în centrul de cercetare și dezvoltare, valoarea totală a investiției în ultimii zece ani ridicându-se la 307 milioane de euro.

AIC Trucks are o istorie de 28 de ani în sectorul automotive romanesc, ca furnizor de produse și servicii integrate pentru lumea transportatorilor profesioniști, fiind cunoscută ca fiind unul dintre cei mai mari distribuitori de vehicule comerciale. Din 2017 AIC Trucks este importatorul exclusiv al Ford Trucks în România, brandul fiind lider de piață pe segmentele de vehicule specializate și construcții, cu un plan ambițios de a-și extinde cota de piață în segmentul autotractoarelor pentru transport internațional.

Cefin Trucks, divizia de camioane rulate, parte a AIC Trucks, integrează servicii de cumpărare, trade-in și vânzare de camioane și semiremorci second hand multibrand.

AIC Financial Services este divizia de consultanță în servicii financiare, care găsește rapid soluții de finanțare personalizate și competitive pentru clienți.

AIC Service Network, parte a Grupului AIC, este cea mai mare rețea proprie de service pentru camioane din România și una dintre cele mai importante din Europa Centrală și de Est, cu 8 locații deținute. Oferă servicii complexe mecanice, electrice, de tinichigerie și vopsitorie pentru toate tipurile de vehicule comerciale și semiremorci.   Cifra de afaceri a AIC Trucks în 2022 a fost de 82 de milioane/euro, iar operațiunile totale din grupul de automotive au depășit 120 de milioane/euro. Numărul total de angajați este de aproximativ 400.