Potrivit companiei Bosch, software-ul este elementul esențial pentru modelarea viitorului mobilității, compania acoperă toate aspectele pentru software-ul unui vehicul în toate domeniile, de la calculatoarele centrale ale vehiculelor la soluții cloud și semiconductori. Bosch are avantajul unei poziții puternice nu doar în software-ul auto, ci și în hardware-ul necesar acestuia.
De asemenea, compania Bosch anticipează că va înregistra vânzări de 3 miliarde de euro în domeniul computerelor pentru asistența șoferilor și infotainment până în anul 2026. Cu toate că mediul economic și industrial rămâne volatil și dificil, Bosch pare să își păstreze direcția pozitivă în ceea ce privește evoluția afacerilor.
În sectorul de afaceri al mobilității, Bosch prognozează o creștere solidă de 10% în 2023, după ajustarea efectelor cursului de schimb. Această creștere include nu doar creșteri de prețuri, ci și o creștere semnificativă a volumului de vânzări.
„Bosch se pricepe la software și îl folosește pentru a modela viitorul mobilității. Tehnologia noastră va face din vehiculul definit de software o realitate și va contribui la punerea acestuia pe șosele. În viitorul mobilității definite de software, nu doar hardware-ul va fi vital, ci și interacțiunea dintre software din diverse surse.”,
a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch, la IAA Mobility 2023 din München.
Mai mult, Bosch se poziționează ca o companie de software pentru mobilitate, menținând în același timp dezvoltarea expertizei sale în hardware. Reorganizarea sectorului de afaceri Mobility, programată pentru 1 ianuarie 2024, va stimula colaborarea între divizii, consolidând poziția sa în industrie. Bosch își menține angajamentul față de inovare, angajând nu mai puțin de 38.000 de dezvoltatori de software numai în cadrul operațiunilor sale de mobilitate, depășind oricare altă companie din industria auto.
Compania dezvoltă o nouă arhitectură IT și electronică centralizată pentru vehiculele definite de software. Totodată, oferă software agnostic pentru hardware, inclusiv sisteme de asistență a șoferului și de conducere automată. Acest middleware special ajută la decuplarea software-ului și a hardware-ului, permițând vehiculelor să ofere o experiență de conducere digitală și personalizată. De asemenea, actualizările de software pot adăuga noi funcții, similar dispozitivelor inteligente.
La vehiculele electrice software-ul facilitează gestionarea energiei conectate și termice, reducând timpul de încărcare a bateriilor la automobilele electrice cu până la 20%.
„Ne-am obișnuit cu actualizări constante pe dispozitivele noastre inteligente. Și mașinile ar trebui să poată primi oricând noi funcții, indiferent de orice schimbare de față sau de model. Cu soluțiile Bosch pentru software-ul auto, mașinile vor fi capabile de mai multe. Acest lucru se datorează faptului că software-ul este cheia pentru a spori în continuare confortul și durabilitatea.”,
a declarat Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administrație și președinte al sectorului de afaceri Mobilitate.
Bosch are o creștere solidă în domeniul electromobilității, cu perspective de a atinge vânzări de 6 miliarde de euro până în 2026. În producția de componente pentru automobilele electrice, compania a înregistrat o creștere de aproximativ 50% în ultimul an, iar pentru acest an, compania consideră că producția de motoare electrice se va dubla. Software-ul dezvoltat de Bosch are un rol crucial în această industrie, inclusiv în sistemele automate de reciclare a bateriilor, identificând originea și starea bateriilor și facilitând dezasamblarea rapidă și sigură a pachetelor de baterii.
În ciuda separării crescânde dintre ingineria hardware și cea software, ele aduc beneficii reciproce. Un exemplu este noul concept de control al dinamicii vehiculului 2.0, precum noul ESP. Acest software inovator poate interveni în sistemul de frânare, propulsia electrică și direcția electrică, reducând contravirarea și distanțele de frânare, sporind astfel siguranța pentru șoferi. Producătorii auto pot integra acest sistem fie în computerul central al vehiculului, fie în unitatea de control ESP, și va fi disponibil ca pachet software distinct în viitor. Acesta va face parte din managementul mișcării vehiculului, coordonând controlul centralizat al frânelor, direcției, grupului motopropulsor și șasiului.
Software-ul dezvoltat de Bosch nu doar transformă experiența de conducere, ci schimbă și modul în care sunt fabricate vehiculele. Compania implementează soluții de urmărire și localizare pentru securizarea lanțurilor de aprovizionare ale autovehiculelor, asigurând o urmărire transparentă și sigură a poziției și stării lăzilor de transport. Prin intermediul software-ului Industrie 4.0 Nexeed, Bosch reduce semnificativ ratele de rebut în fabricile de celule de baterii, iar utilizarea inteligenței artificiale ajută la detectarea precoce a anomaliilor și erorilor în producția de automobile, contribuind la scăderea costurilor de producție. Aceste soluții au avut deja succes la locații din Bursa, Turcia, unde au adus o reducere semnificativă a costurilor de producție.
Conform unei analize a Comitetului Național Rutier din Franța (CNR), costurile de transport pe distanțe lungi au crescut în 2021 cu 5,2%, mai ales din cauza scumpirii cu 3,6% a întreținerii și reparațiilor.
Pentru 2022 creșterea de costuri din cauza scumpirii motorinei este estimată la 3,4-4,6% față de 2021, dar factorul principal care va duce la creștere va fi costul cu șoferii. Ținând cont însă de incertitudinea care domnește pe piață, CNR ia în calcul două scenarii pentru anul care vine: unul care indică o creștere de 4,5% și unul care indică o creștere de 7,2%. În afară de costurile cu șoferii, în creștere vor fi și cele cu deținerea vehiculelor, care se estimează că vor fi cu 10% mai mari, și cele cu întreținerea, care vor fi cu 3,8-4% mai mari decât în 2021 pentru un ansamblu articulat de 40 t.
CNR realizează în fiecare an un studiu de acest fel, care nu își propune să intervină în negocierea comercială dintre transportatori și clienții lor, ci să le permită firmelor de transport să-și compare propriile cifre cu tendințele sectoriale pentru 2021 și să ie la curent cu previziunile, fondate pe ipoteze prudente și realiste, pentru 2022.
Inflația foarte mare din 2021, mai ales creșterea costurilor cu salariile și cu achiziția vehiculelor, a făcut ca CNR să apeleze la calcule specifice pentru a identifica elementele conjuncturale cu impact asupra firmelor de transport rutier de mărfuri.
În 2022 factorii care vor influența cel mai mult costul de transport vor fi personalul, cheltuială care va depinde de negocierile pentru modificarea salariului și a indemnizațiilor de deplasare, și tensiunea de pe piață, care nu a fost luată în calcul în acest studiu. Dar trebuie să se țină cont și de mediul economic al transportatorilor, de prețul materiilor prime, al pieselor, al AdBlue sau al anvelopelor, care cunoaște creșteri importante de câteva luni încoace și care va continua să crească în 2022.
În următoarele zile vom continua să publicăm informații detaliate despre cele mai importante elemente ale costului de transport: salarii și indemnizații de deplasare, deținerea vehiculelor, motorină, costuri administrative, costuri de finanțare, anvelope ș.a.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit