Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După finalizarea construcției fabricii sale europene, situată în Olanda, pentru construcția de camioane electrice cu pilă de combustie pe bază de hidrogen, Hyzon Motors, cu sediul în SUA, a anunțat la începutul lunii iulie 2021 semnarea unui contract pentru furnizarea unui camion cu o masă totală de 154 t, electric și alimentat cu hidrogen, unui grup european care operează în domeniul transporturilor grele și transport excepțional. Producătorul nu a specificat numele cumpărătorului.

Într-un articol, Hyzon Motors explică faptul că produc „pila de combustie cu cea mai mare densitate de pe piață, așa cum este verificat de autoritățile terțe de testare” și că această tehnologie ar permite construirea unui astfel de complex de vehicule grele. „Această dezvoltare tehnologică va demonstra că vehiculele cu pilă de combustie cu hidrogen pot înlocui motorina chiar și pentru aplicațiile cele mai grele”, a declarat CEO-ul companiei, Craig Knight.

Hyzon nu a furnizat detaliile tehnice ale camionului, afirmând doar că va avea o putere de 480 kW, aproximativ 653 CP. Compania adaugă că interesul pentru camioanele grele cu hidrogen a fost exprimat și de potențialii clienți europeni și australieni și, în acest din urmă caz, și de companiile miniere. Între timp, Hyzon se pregătește pentru o cotare la bursă din SUA pe Nasdaq, printr-un parteneriat cu Decarbonization Plus Acquisition Corporation.

În ceea ce privește transportul rutier convențional, Hyzon s-a alăturat consorțiului european HyTrucks, creat pentru dezvoltarea vehiculelor industriale cu hidrogen, care își propune să pună în uz o mie de camioane cu pile de combustie cu 25 de stații de realimentare până în 2025. Aceste camioane vor circula în Belgia, Olanda și Germania de Vest. HyTrucks a fost fondată de Air Liquide, Dats 24 și porturile Rotterdam, Anvers și Duisburg.

JCB a dezvoltat primul excavator din industria constructiilor alimentat cu hidrogen, ce inglobeaza tehnologii cu zero impact asupra mediului si emisii reduse de carbon.
Excavatorul 220X de 20 t, alimentat de pile de combustie cu hidrogen, a fost supus la numeroase teste in cariera JCB in ultimele 12 luni. Prin aceasta dezvoltare, compania este prima din lume care produce echipamente de constructii si care a dezvaluit un prototip functional al unui excavator alimentat cu hidrogen. „Dezvoltarea primului excavator cu hidrogen este foarte importanta, deoarece tindem spre o lume cu emisii zero. In lunile urmatoare, JCB va continua sa dezvolte si sa perfectioneze aceasta tehnologie prin testarea avansata a prototipului”, a spus presedintele JCB, Lord Bamford.
Jo Bamford, fiul presedintelui, a petrecut 14 ani la JCB inainte de a se muta in sectorul dedicat alimentarii cu hidrogen, a infiintat compania Ryse Hydrogen si apoi a cumparat gigantul constructor de autobuze din Irlanda de Nord, Wrightbus. El a castigat contracte de furnizare pentru primul autobuz supraetajat alimentat cu hidrogen din lume, in orase precum Londra si Aberdeen. „Hidrogenul este cea mai buna oportunitate a Regatului Unit de a construi o industrie avansata care sa genereze locuri de munca, sa reduca emisiile si sa revolutioneze omenirea.”
Puterea prototipului JCB este generata prin reactia hidrogenului cu oxigenul intr-o pila de combustie, creand energia necesara pentru actionarea motoarelor electrice. Singura emisie rezultata este apa.
Dezvoltarea vine dupa ce JCB a facut istorie anul trecut prin fabricarea echipamentelor electrice, intrand in productie completa cu primul miniexcavator complet electric din industria de constructii, 19C-1E. De asemenea, JCB a extins tehnologia electrica la incarcatoarele Teletruk cu furci telescopice, prin lansarea modelului electric, JCB 30-19E.