Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cargus introduce plata cu cardul contactless la curier pentru clientul final. Soluția este oferită în parteneriat cu  Zebra Technologies.  

Conform studiului eCommerce Europe, 41% din consumatori sunt dispuși să facă cumpărături online atunci când își pot alege metoda de livrare preferată.  Retailerii online care oferă livrare gratuită vor avea un mare avantaj competitiv. Două treimi (67%) din clienți sunt mai dispuși să ia decizia de cumpărare atunci când livrarea nu implică un cost pentru ei.

Atunci când este vorba de o livrare la adresă, decizia se ia în funcție de opțiunile de plată pe care le are consumatorul: cash, card la livrare, plată în avans, etc. 6 din 10 (57%) consumatori sunt dispuși să facă cumpărături atunci când magazinul online le oferă o formă de plată diversificată și adaptată așteptărilor lor. Aproximativ 65% dintre clienți aleg plata la livrare (ramburs), atunci când comandă un produs.

Începând cu luna aceasta, plata coletului la curierul Cargus devine la fel de simplă ca plata la magazin.  Poate fi realizată cu orice card contactless, un portofel digital sa de pe un smartphone cu tehnologie NFC. Tranzacția se efectuează prin simpla apropiere de PDA-ul curierului. În cazul sumelor care depășesc 100 lei, se introduce PIN-ul cardului pe o tastatură dinamică afișată pe ecranul PDA-ului folosit de curier. Confirmarea tranzacției va fi tipărită de curier sau trimisă la adresa de e-mail a destinatarului.

„Suntem prima companie de curierat din România care introduce plata cu cardul pentru consumatori și prima companie din Europa care oferă o modalitate de plată în cadrul unei aplicații de curierat. Plata cu cardul este mai rapidă, mai facilă și mai convenabilă, iar livrarea nu mai este condiționată de existența banilor cash. Aceasta este doar una dintre soluțiile inovatoare anunțate de Cargus pentru perioada următoare, care vor facilita și spori confortul utilizării serviciilor noastre pentru toți destinatarii coletelor” – a declarat Jaroslaw Sliwa, CEO Cargus.

Soluția de plată cu cardul la livrare are la bază computerele mobile Zebra TC57 Android™ pe care rulează software POS, un sistem care permite tranzacții contactless securizate de un agent de plăți autorizat. Curierii Cargus pot încasa banii pe același dispozitiv care este folosit pentru livrarea pachetelor.

Computerele portabile Zebra (TC57) sunt dispozitive profesionale dedicate companiilor, dar ecranul tactil avansat și capabilitățile de scanare ajută la îmbunătățirea productivității încă din prima linie (curieri).

„Echiparea curierilor Cargus cu computere mobile Zebra TC57 Android, care rulează o soluție software inovatoare, de plată cu cardul la livrare, ajută la îmbunătățirea productivității și la creșterea satisfacției clienților”, a declarat Jacek Żurowski, Regional Sales Director pentru Europa Centrală și de Est, Zebra Technologies.

România traversează o etapă accelerată de digitalizare, cu efecte directe asupra retailului tradițional care va migra tot mai mult către comerțul online. Comerțul online își va continua evoluția și va înregistra o creștere de cel puțin 15% în 2021, oferind o perspectivă optimistă pentru magazinele locale, arată o analiză VTEX.

„În acest moment sunt maximum 100 de magazine online pe piața locală care primesc peste 1.000 de comenzi pe zi, dar în următorii 3 ani numărul acestora se va tripla pe fondul a cinci tendințe de transformare digitală, care vor defini comerțul online local,” a declarat Cristi Movilă, Growth Leader Eastern Europe VTEX.

1.            Retailerii și mall-urile se vor orienta către modele de business online și omnichannel

Mall-urile se vor orienta către strategii și modele de business omnichannel pentru a susține comerțul afectat de pandemie și a asigura supraviețuirea sectorului.

Dacă înainte de pandemie mulți retaileri privilegiau propriile canale de vânzare, pentru un control mai bun al experienței clientului și al brandului, acum marketplace-urile devin o soluție foarte bună pentru retailerii medii și mici. Pe de altă parte, vom asista și la emergența unor marketplace-uri noi, susținute de marile magazine, care trec în etapa superioară de dezvoltare și doresc să le ofere clienților acces la o gamă bogată de produse. 

În acest sens, Veranda Shop Online își propune „atragerea a minimum 70 de chiriași pe platformă, care nu sunt prezenți în mall-ul fizic, din zona antreprenorială și a produselor de nișă, non mass-market. Designerii și producătorii români au fost unele dintre categoriile cele mai afectate de pandemie. Produsele mai scumpe, cu plus valoare, sau chiar de nișă, vândute preponderent offline în showroom-uri și contexte puternic marcate de experiența trăită, senzorială, au putut cu greu face față unei digitalizări forțate pentru care nu au existat resursele potrivite, atât ca tehnologie cât și ca know-how,” a declarat Andreea Onofrei, Project Manager Veranda Shop Online.

2.            Creșterea plății cu cardul și mobile shopping

Datele PayU indică o creștere a adopției plății cu cardul: introducerea măsurilor suplimentare de securitate conform directivei PSD2, alături de alte soluții precum opțiunea de retur a banilor „instant money back” în 30 de minute de la momentul confirmării returului sau opțiunea de plată în siguranță cu un singur click au crescut încrederea în această metodă sigură de plată.

Elena Gheorghe, Country Manager PayU Romania: „Rata de penetrare a plății online a crescut cu 50% atingând 36% în 2020, cu un maxim raportat de unii comercianți de peste 50%. Pentru anul 2021 estimăm o pondere de 39%.”

3.            Experiență mai bună online datorită digitalizării

Pentru a le oferi clienților o experiență mai bună online, dar și pentru a suplini interacțiunea fizică cu produsul, business-urile vor investi în integrarea unor soluții de management al operațiunilor dotate cu AI, care permită optimizarea costurilor și a eforturilor logistice. De asemenea, tehnologiile AI permit și creșterea calității serviciilor oferite și contribuie la dezvoltarea unei experiențe de cumpărături îmbunătățite.

„Atunci când am aplicat modele de AI, am sesizat creșteri ale vânzărilor, deoarece clienții au ajuns mai ușor la produse care l-au convins, generând o majorare a ratei de conversie de produse recomandate: pentru produse din gama Fashion am sesizat creșteri și de 250% sau o conversie generală de peste 2% pentru produsele cosmetice,” a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.

4.            Social commerce: interacțiune mediată de rețelele sociale

Rețelele sociale sunt accesate de un număr în creștere de utilizatori, astfel că acestea capătă un rol tot mai important în strategia de vânzare. De asemenea, potrivit Veranda Shop Online, live shopping-ul se va dezvolta și în România, fiind o pârghie care mixează interacțiunea online cu cea offline. Această metodă de shopping va fi mai valoroasă în special  pentru produsele care sunt extrem de nișate.

5.            Home & deco, pharma și fashion – categoriile vedetă în 2021

Pentru a-și spori vânzările și pentru a le oferi clienților acces la produse din categorii diverse, comercianții se vor asocia în platforme de comerț colaborativ, iar astfel vor putea acoperi o gamă mai mare de nevoi și servicii. 2021 va aduce creșteri organice în categorii precum home & deco (stimulat și de menținerea regimului de lucru și învățat la distanță), pharma și fashion.