Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

AXA, lider mondial în gestionarea asigurărilor și a activelor, și Amazon Web Services (AWS) intenționează să dezvolte împreună AXA Digital Commercial Platform (DCP) și serviciile software asociate. Aceasta va permite managementul riscului de ultimă generație, consolidând expertiza AXA în asigurări cu puterea tehnologică a AWS, subliniind un pas semnificativ către inovația digitală în industria asigurărilor.

AXA DCP este o platformă sigură de gestionare a riscurilor care combină datele industriale, comerciale și de mediu cu analiza geospațială și tehnologiile gen AI, ajutând clienții la nivel global să își monitorizeze activele și să navigheze riscurile complexe și interconectate, inclusiv dezastrele naturale, întreruperea lanțului de aprovizionare și amenințările cibernetice.

Prin valorificarea capacităților de analiză AWS, AXA intenționează, în următorii doi ani, să pună la dispoziție numeroase servicii pentru clienții existenți și pentru milioane de clienți AWS la nivel global prin intermediul AWS Marketplace și AWS Data Exchange.

„La nivel global, clienții se confruntă cu fenomene meteorologice extreme, atacuri cibernetice și alte șocuri și întreruperi. Considerăm că dezvoltarea rezilienței este mai esențială ca niciodată. De aceea, suntem încântați să lucrăm cu AWS, combinând capacitățile lor tehnologice cu expertiza AXA în domeniul asigurărilor comerciale pentru a dezvolta următoarea generație de informații și servicii de gestionare a riscurilor pentru a ajuta clienții să își valorifice întregul potențial.”,

a declarat Scott Gunter, Chief Executive Officer al AXA XL.

AXA va utiliza Amazon Bedrock, pentru a furniza platformei DCP, un serviciu care oferă o gamă de înaltă performanță de la companii de vârf din domeniul inteligenței artificiale, pentru a oferi clienților corporativi date și analize în timp real, inclusiv seturi extinse de date istorice, pentru a identifica și evalua factorii care ar putea perturba operațiunile sau ar putea avea un impact asupra reputației, siguranței, securității sau performanței financiare.

Aceste informații vor ajuta, la rândul lor, serviciile de prevenire a riscurilor și experții în subscriere și despăgubiri ai AXA să prezică mai bine rezultatele și să reducă riscurile atunci când dezvoltă produse de asigurare.

„Amazon aduce profunzimea experienței și portofoliul larg de servicii de care avem nevoie pentru a le oferi clienților capacități de nivel mondial pentru a-i ajuta să își gestioneze riscurile. Colaborarea AXA cu AWS este parte integrantă a transformării afacerii noastre, care include evoluția asigurărilor tradiționale către prevenirea și reducerea riscurilor. Acest lucru ne va ajuta să profităm mai rapid de noile oportunități de piață, să consolidăm securitatea și să devenim și mai receptivi la nevoile clienților.”,

a precizat Alexander Vollert, Group Chief Operating Officer, Chief Executive Officer, AXA Group Operations.

„AXA este o companie axată pe clienți și suntem încântați să colaborăm cu ei pentru a dezvolta noi modele de afaceri, folosind capacitățile AWS, care vor ajuta companiile din întreaga lume să opereze cu mai multă încredere. AWS va ajuta AXA să sprijine clienții săi de afaceri, creând noi servicii și capabilități sigure și conforme, alimentate de tehnologii avansate, cum ar fi inteligența artificială generativă. Experiența Amazon în crearea, operarea și extinderea piețelor va sprijini, de asemenea, AXA să profite de inovația companiilor dincolo de industria serviciilor financiare, oferind mai multe modalități de planificare a incertitudinii.”,

a adăugat Kathrin Renz, vicepreședinte al AWS Industries.

Aqurate, platforma SaaS, bazată pe Inteligenţa Artificială (AI), a anunțat lansarea Aqurate Map 2023, un studiu aflat la cea de-a treia ediție, care evaluează competitivitatea magazinelor de eCommerce din România.

Potrivit datelor înregistrate, categoria Electronice domină autoritar piața cu 45 de milioane de vizite lunare, număr înregistrat la finalul lunii mai. În timp ce, pe locul al doilea se află, la o distanță considerabilă, zona Fashion, marcând 12,5 milioane de vizite lunare. Mai mult, excluzând cel mai mare jucător al categoriei – eMag, aria Electronice rămâne la conducere cu un avans foarte mic și un total de 13,7 milioane de vizite lunare.

Potrivit cercetării, traficul generat de e-mail-uri se menține la un nivel scăzut, de doar 2% din totalul eCommerce-ul autohton, cu toate că și-a dublat ponderea din 2022 încoace. Dacă anul trecut procentul de trafic plătit a fost majorat cu 24% față de 2021, în acest an evoluția a fost redusă, iar volumul de trafic plătit s-a stabilizat la o medie de 20% din total.

Calitatea recomandărilor de cumpărare din paginile site-urilor web a crescut cu 16% la nivelul întregii piețe. Cele mai mari creșteri au fost generate în categoriile Electronice cu 43%, în produsele pentru bebeluși și copii cu 31% și produsele pentru casă cu 29%. Această evoluție este rezultatul faptului că magazinele online au investit în motoarele eficiente de recomandare și în optimizarea paginilor de produse.

Situația magazinelor din fiecare categorie analizată

Electronice: Categoria a înregistrat cel mai mare volum de trafic, fiind condusă de eMAG, liderul cu cele mai mari scoruri atât pentru prezența digitală, cât și pentru maturitatea digitală, urmată la distanță de Altex. Comparativ cu anul trecut, numărul de jucători din cadranul Challengers a crescut, dintre care cel mai nou intrat, Vexio.ro, înlocuiește Media Galaxy. În plus, PC Garage și evoMAG își mențin poziția în cadranul Inovatori.

Fashion: La această categorie a apărut un nou concurent, modivo.ro, în timp ce jucătorii de anul trecut au rămas prezenți în analiză, cu poziții ușor diferite intra-categorie. În acest an, există cinci lideri semnificativi, printre care FashionDays, epantofi.ro, ABOUT YOU, bonprix.ro și Sinsay. O schimbare importantă este că Maturitatea digitală a epantofi.ro propulsează magazinul online din rândul Conservatorilor direct în cadranul Liderilor.

Cosmetice: Categoria a cunoscut o schimbare, odată cu intrarea a doi noi jucători, NailsUp.ro și KitUnghii.ro, care au înlocuit prezența Oriflame. Notino și-a menținut poziția de lider, excelând atât în prezența digitală, cât și în maturitatea digitală, iar MAKEUP a apărut ca un puternic concurent în imediata apropiere.

Casă: În acest an, categoria prezintă o polarizare clară, cu patru jucători poziționați în cadranul liderilor și alți patru în cel al Challengers. Liderul continuă să fie IKEA, urmat îndeaproape de Mobexpert, JYSK și VidaXL. În cadranul Challengers, cei doi jucători din capătul inferior ca scor sunt nou-intrații The Home și videnov.ro. Schimbarea indică și creșterea competitivității pe piață, ceea ce duce la înlocuirea Vivre din listă.

Carte: În cadrul categoriei au avut loc schimbări importante, generate de apariția a trei noi concurenți: Printrecarti.ro, bookzone.ro și librariaonline.ro care a înlocuit Litera.ro, tot astfel și Libraria Delfin, indicând o schimbare demnă de remarcat a prezenței digitale. Totuși, rămâne lider Elefant, încă din 2021. Comparativ cu anul trecut, Libris si Cartureşti se regăsesc în cadranul conservatorilor, cu o maturitate digitală mai mică, dar aproape de revenirea în categoria Lideri.

Produse pentru copii și bebeluși: În comparație cu celelalte companii incluse în studiu, magazinele din această categorie au un trafic online redus. Liderul este Noriel, urmat îndeaproape de BebeTei, care încă face parte din cadranul Conservatorilor. La categoria Inovatori, Next.ro și-a păstrat poziția din 2022, în timp ce BabyMatters este un nou-venit care înlocuiește prezența Bebebliss. În categoria Challengers, cu o mai mică maturitate digitală, intră BabyNeeds, Nichiduta și BestKids.

Pet shop: În harta din acest an, liderul este zooplus.ro. Deși PetMart.ro, Conservator, și Pet Max, Inovator, prezintă potențial de creștere, există încă lacune de acoperit, pentru a pătrunde în categoria Lider. Maxi Pet, pentruanimale.ro și Animax se află în cadranul Challengers și sunt caracterizate de niveluri relativ mai scăzute de prezență digitală și maturitate digitală.

Metodologia raportului

Proiectul Aqurate Map 2023 a analizat competitivitatea magazinelor online din spațiul românesc de eCommerce, printre care 52 de jucători esențiali din eCommerce, împărțiți în 7 categorii, într-o evaluare bazată pe 27 de caracteristici. 

Raportul măsoară Prezența Digitală și Maturitatea Digitală a celor mai importanți jucători activi în domeniul eCommerce. Informațiile sunt obținute exclusiv din surse publice și au fost colectate, pentru ediția curentă, în lunile aprilie și mai 2023.

Raportul integral Aqurate Map 2023 este disponibil pe www.aqurate.ai/map. Recent, Aqurate a depășit pragul de 1.000.000 de comenzi procesate prin magazinele online ce folosesc algoritmul său AI de recomandări de produse. Aqurate Personalize crește veniturile din eCommerce cu până la 30%, prin recomandările de produs generate cu AI, personalizate fiecărui vizitator al site-urilor. Serviciul crește atât rata de conversie din eCommerce, cât și valoarea medie a comenzii.