Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2021, Inail a raportat 75.000 de accidente de muncă în care a fost implicat un camion, adică aproximativ 13% din total, iar institutul raportează că este vorba de o „creștere semnificativă” față de anul precedent (care, totuși, a fost afectat de consecințele pandemiei, care a redus drastic accidentele rutiere). S-au înregistrat 415 accidente mortale în Italia, în creștere cu 6% față de 2020, dar încă sub cele aproximativ 500 de cazuri raportate în anii anteriori.

În primele 6 luni din 2020, Poliția Rutieră Italiană a raportat că accidentele rutiere în care au fost implicate camioane și vehicule articulate au scăzut: în perioada ianuarie-iunie au avut loc 628 de accidente, 15,9% din total, în timp ce în prima jumătate a anului 2021 vehiculele grele de marfă au fost implicate în 19,4% din accidente.

Pentru a reduce și mai mult accidentele de muncă care au loc pe șosea, Inail și Ministerul Transporturilor din Italia au lansat o campanie de comunicare cu sloganul „nu risca, urmează #StradadellaSafety”. Acesta se adresează în primul rând șoferilor de camion, managerilor de companii de transport, angajatorilor, lucrătorilor, reprezentanților de siguranță ai lucrătorilor și altor persoane care se ocupă de prevenirea în cadrul companiilor. Campania își propune să scoată în evidență comportamente de evitat la volan, însoțite de procentaje ale cauzelor accidentelor și să atragă atenția asupra importanței prevenției pentru evitarea acestora.

Prezentând campania, Inail subliniază faptul că 39% dintre accidente sunt cauzate de distragerea atenției la volan, de neacordarea de prioritate și de viteza excesivă. Un alt aspect important este respectarea timpilor de conducere și de odihnă: „Rămânerea treaz timp de 24 de ore induce erori de conducere similare celor comise de cei care au o alcoolemie de 1,00 g/l sau mai mare, în timp ce la șoferii profesioniști alcoolemia trebuie să fie zero”, relatează Inail.

La o săptămână de la încheierea primei campanii europene din 2022 de controale rutiere extraordinare la camioane și autobuze Roadpol Truck & Bus, poliția rutieră a făcut publice primele rezultate obținute în Italia. În perioada 7-13 februarie, inspectorii italieni au controlat 7.732 de vehicule grele de marfă și 652 de autobuze și au dat amenzi pentru 5.559 de infracțiuni. Cel mai mare număr dintre acestea se referă la reglementările privind tahografele, care au dus la 1.144 de sancțiuni. Aceasta a fost urmată la distanță de nereguli în documentația vehiculelor și a transportului (700 de infracțiuni) și de ineficiențe tehnice și de încărcare (693 de infracțiuni).

De asemenea, polițiștii au depistat 469 de cazuri de depășire a limitelor de viteză, 215 cazuri de nefolosire a centurii de siguranță, 90 de încălcări ale reglementărilor privind transportul de mărfuri periculoase și 8 încălcări ale reglementărilor privind transportul deșeurilor. Rețeaua de control a identificat, de asemenea, un cetățean străin care conducea un vehicul comercial și care era căutat pentru a executa o pedeapsă de 3 ani și 8 luni pentru infracțiuni de furt.

Directorul Serviciului Poliției Rutiere, Paolo Maria Pomponio, comentează că “angajamentul și profesionalismul de care au dat dovadă patrulele italiene au fost apreciate de conducerea Roadpol, a cărei considerație față de Poliția de Stat Italiană este evidențiată prin alegerea orașului Cremona ca loc de desfășurare, începând cu 21 martie, a Roadpol Masterclass 2022. Este vorba de o reuniune la care participă 56 de ofițeri din cadrul polițiilor rutiere din 28 de state europene, extinsă pentru a include observatori din Dubai, unde vor fi abordate tehnici de control al camioanelor”.

Următoarea campanie europeană Roadpol Truck & Bus va avea loc de luni 13 până duminică 19 iunie 2022.