Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trecerea la transportul durabil nu se limitează la înlocuirea unui vehicul cu altul. Ea necesită, de asemenea, noi colaborări interindustriale, cum ar fi această inițiativă vizionară de a lansa vehicule electrice de mare tonaj pentru transportul produselor IKEA în Portugalia.

La sfârșitul lunii iunie, transportatorul KLOG va implementa primul dintre mai multe vehicule electrice cu baterii de la Scania pentru a transporta produsele IKEA de la fabrica IKEA Industry din Paços de Ferreira la portul Porto din Leixões și la magazinele IKEA. 

Colaborarea inedită și tranziția electrică sunt rezultatul discuțiilor inițiate de IKEA Supply Chain Operations și Scania Group în 2023. Acestea reprezintă primii pași îndrăzneți pe piața portugheză, unde electrificarea transportului greu este o provocare, iar dezvoltarea infrastructurii locale este încă în fază incipientă. Tranziții electrice similare pentru transportul produselor IKEA au loc, de asemenea, în sudul Franței și în Polonia.

Trecerea la electricitate în Portugalia a fost posibilă din punct de vedere economic și practic prin calcularea traseelor, a consumului de energie și a timpului de încărcare a vehiculului electric cu baterii. 

IKEA Industry va implementa o soluție de preluare și predare, prin care remorca vehiculului este lăsată la depozit și înlocuită cu o alta încărcată, pentru a maximiza timpul de funcționare a vehiculului și pentru a evita camioanele goale. Soluțiile de încărcare vor fi furnizate în port de către Autoritatea Portuară Portuară Portuară Portugheză din Leixões (APDL) și sunt așteptate de IKEA la fabrica IKEA Industry. 

“Pentru a putea face o schimbare reală în direcția decarbonizării transporturilor, trebuie să colaborăm în întregul lanț valoric”, spune Dariusz Mroczek, Category Area Transport Manager, IKEA Supply Chain Operations. “Anunțul de astăzi este un exemplu excelent al modului în care reducem emisiile de carbon și găsim împreună soluții scalabile.” 

“La Scania, ne-am propus să impulsionăm trecerea la un sistem de transport durabil. Deși tehnologia pentru transportul durabil este pregătită, implementarea și scalarea acesteia necesită adesea ca actorii relevanți să se unească. Această colaborare arată cum se poate face acest lucru în practică și sper că îi inspiră și pe alții să urmeze exemplul”, a declarat Evalena Falck, Head of Strategic Account Management, Scania. 

“Istoria se scrie și, desigur, suntem extrem de mândri că suntem printre primii din Portugalia care au pus în funcțiune transporturi electrice de mărfuri. Viziunea noastră este de a fi recunoscuți pe piața internațională ca o companie de logistică de top în ceea ce privește excelența serviciilor, oferind în mod constant standarde înalte de calitate clienților noștri și promovând practici de afaceri și de mediu responsabile”, spune Egídio Lopes, director general la KLOG. “Operațiunile portuare pe care le gestionăm au o influență directă semnificativă asupra economiei portugheze. Ne recunoaștem responsabilitatea de a contribui la dezvoltarea durabilă și ne străduim să fim o forță de prim rang în tranziția către un viitor neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, nu în ultimul rând permițând transporturi electrificate”, spune João Neves, președintele consiliului de administrație al APDL (Autoritatea portuară din Douro, Leixões și Viana do Castelo).

După ce, așa cum v-am anunțat deja, fermierii francezi au ajuns să protesteze în 162 de locații, să blocheze autostrăzile din jurul Parisului și din unele orașe mari și să provoace perturbări ale traficului, mai ales că li s-au alăturat și șoferii de taxi, și după ce proteste similare au început în Italia și Belgia, de la 1 februarie le vedem și în Portugalia, iar în Grecia au avut loc perturbări ale traficului pe autostrada Atena-Salonic. În Germania, protestele fermierilor continuă de la începutul lui ianuarie. Deci se pare că fermieri nemulțumiți ies pe șosele în tot mai multe țări din Europa, ca să protesteze împotriva măsurilor guvernamentale de austeritate.

Situația este cea mai gravă în Franța, iar FNTR pune la dispoziție liste complete ale regiunilor afectate (Infos alerte circulation | FNTR) și hărți cu traficul în timp real (Trafic – Maintenant – Bison Futé (bison-fute.gouv.fr).

În Belgia, începând cu 1 februarie, blocadele de pe autostrăzi au perturbat traficul pe principalele drumuri și sunt proteste în Anvers, Gent și Genk., iar pe site-ul FEBETRA se actualizează constant situația drumurilor închise sau blocate. În plus, municipalitatea din Bruges și poliția locală pun la dispoziție un serviciu de urgență care le oferă alimente și băuturi șoferilor de camioane blocați pe autostradă din cauza protestelor fermierilor, și care își pot trimite cererile prin intermediul formularului online publicat aici: Emergency form for truckers – City of Bruges (brugge.be).

Cât privește perturbările de trafic din Italia, mai ales de pe A1 și A16, puteți vedea situația actualizată aici: Traffico in real time – Autostrade per l’Italia sau aici GO Anas Integrated Viability | Anas S.p.A. (stradeanas.it).

Federația Fermierilor Portughezi a anunțat și ea că va începe să demonstreze pe rutele majore și în apropierea principalelor puncte de trecere a frontierei începând cu 1 februarie 2024 și că acțiunile însoțite de închiderea drumurilor și încetinirea traficului vor fi suspendate numai după ce se va ajunge la un acord cu guvernul țării.

În sfârșit, în Grecia, în ultima zi din ianuarie, fermierii au blocat cea mai importantă autostradă nord-sud a țării, care leagă Salonic și Atena, protestând împotriva prețurilor ridicate la îngrășăminte și motorină și criticând guvernul pentru că nu a plătit suficiente compensații pentru dezastrele naturale. Situația traficului în timp real se găsește aici: LIVE η κίνηση στους δρόμους όλης της Ελλάδας | NewsAuto.gr

Reamintim că IRU i-a solicitat Comisiei Europene să îndemne statele membre în cauză să ia măsuri imediate pentru a facilita libera circulație a mărfurilor prin asigurarea accesului neîngrădit la principalele rute comerciale.