De la 1 ianuarie 2024, traficul feroviar în zona portuară din Anvers va fi organizat în mod diferit. Va exista un nou model operațional pentru Single Wagon Load, care va fi neutru și utilizabil de către toate părțile interesate. Pentru a grupa acest trafic, Railport a lansat un proces de licitație, iar câștigătorii sunt acum cunoscuți. Aceasta este o primă consecință a viziunii feroviare pentru port și ar trebui să conducă la o ofertă mai eficientă și mai bună.
Organizarea eficientă a așa-numitului trafic de primă și ultimă milă în zona portuară este un exercițiu foarte dificil. Pentru început, se așteaptă ca traficul feroviar să crească. În plus, există multe companii feroviare diferite, fiecare cu propriul model operațional. De asemenea, în prezent nu există nicio cooperare între aceste companii. Tot acest trafic feroviar trebuie să traverseze o infrastructură feroviară disponibilă limitată, cu unele blocaje, cum ar fi podurile peste ecluze.
Livrările de vagoane sunt numeroase și fragmentate. Acest lucru crește drastic costurile și are un impact negativ asupra mediului. Se pot obține câștiguri semnificative în materie de eficiență și durabilitate printr-o mai bună coordonare a livrărilor și colectărilor de vagoane și prin gruparea livrărilor și colectărilor în zona portuară. În acest fel, pot fi utilizate trenuri mai lungi în locul mai multor trenuri scurte.
Nils van Vliet, CEO Railport, a declarat: „Deși nu a fost un exercițiu ușor, suntem extrem de mulțumiți de rezultat și de sprijinul și susținerea enormă din partea industriei și a plătitorilor de taxe. Fără sprijinul lor, nu am fi reușit. Proiectul arată că împreună putem schimba lucrurile în mod eficient dacă ne unim forțele. În plus, proiectul nu se oprește după atribuire. Railport va continua să monitorizeze calitatea, să organizeze întâlniri zonale pentru a crește eficiența și să ia inițiativele necesare pentru a accelera exercițiul de digitalizare care a început deja Privim cu speranță spre viitor.”
Pentru a realiza acest lucru, Railport a împărțit portul în zone pe baza volumelor consolidate și a optimizării operaționale. Pe această bază, Railport a organizat o licitație pentru prima și ultima milă în fiecare zonă. Pentru aceasta, a primit un mandat de la plătitorii de marfă din aceste zone.
În acest fel, Railport urmărește să facă traficul de primă și ultimă milă mai accesibil atât pentru operatorii feroviari, cât și pentru plătitorii de mărfuri. Modelul combate fragmentarea și sporește transparența în ceea ce privește propriile mărfuri.
După evaluarea ofertelor primite, sunt cunoscute rezultatele licitației:
Plătitorii de transport de marfă participanți pot acum să încheie contracte cu întreprinderea feroviară aleasă pentru prima și ultima milă. Întreprinderile feroviare selectate își oferă serviciile în mod neutru, pentru toate părțile interesate. Chiar și plătitorii de taxe de transport de marfă care nu și-au înscris (încă) volumul în procedura de licitație pot participa la proiect și, prin urmare, pot (încă) utiliza serviciile oferite. Acest sistem va începe la 1 ianuarie 2024.
sursa foto:portofantwerpbruges.com
Intrarea companiei elvețiene de transport intermodal Hupac în administrarea terminalului Novara Cim sporește legăturile feroviare între Europa de Vest și centrul și sudul Italiei. Cel mai recent serviciu, lansat pe 25 aprilie, leagă Piemont de terminalul HTA din portul belgian Anvers. Acesta are o frecvență de 3 curse pe săptămână și se alătură serviciului existent între terminalul portuar belgian și terminalul Busto Arsizio-Gallarate al Hupac, care are 12 rotații săptămânale.
Containerele și semiremorcile P400 pot circula pe ruta dintre Novara și Anvers, încărcate și cu mărfuri ADR. Termenul limită pentru livrările la interportul Piemont este marțea, miercurea și vinerea la ora 12:30, iar joi și vineri la ora 07:00 și, respectiv, luni la ora 07:00. În direcția opusă, ora de închidere la Anvers este 08:00 marțea și joia și 10:00 sâmbăta, iar la Novara, ora de preluare este 18:00 miercurea și vinerea și 17:30 marțea.
La Novara, unitățile de marfă au legături spre sudul Italiei pe 3 rute: spre Roma și Pomezia (dar cu containere C22/P341), spre Manoppello (Pescara) și spre Bari, în ultimele 2 cazuri cu containere C70/P400.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit