Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un model operațional mai durabil și mai eficient pentru încărcarea cu un singur vagon în zona portului Anvers

De la 1 ianuarie 2024, traficul feroviar în zona portuară din Anvers va fi organizat în mod diferit. Va exista un nou model operațional pentru Single Wagon Load, care va fi neutru și utilizabil de către toate părțile interesate. Pentru a grupa acest trafic, Railport a lansat un proces de licitație, iar câștigătorii sunt acum cunoscuți. Aceasta este o primă consecință a viziunii feroviare pentru port și ar trebui să conducă la o ofertă mai eficientă și mai bună.

Organizarea eficientă a așa-numitului trafic de primă și ultimă milă în zona portuară este un exercițiu foarte dificil. Pentru început, se așteaptă ca traficul feroviar să crească. În plus, există multe companii feroviare diferite, fiecare cu propriul model operațional. De asemenea, în prezent nu există nicio cooperare între aceste companii. Tot acest trafic feroviar trebuie să traverseze o infrastructură feroviară disponibilă limitată, cu unele blocaje, cum ar fi podurile peste ecluze.

Livrările de vagoane sunt numeroase și fragmentate. Acest lucru crește drastic costurile și are un impact negativ asupra mediului. Se pot obține câștiguri semnificative în materie de eficiență și durabilitate printr-o mai bună coordonare a livrărilor și colectărilor de vagoane și prin gruparea livrărilor și colectărilor în zona portuară. În acest fel, pot fi utilizate trenuri mai lungi în locul mai multor trenuri scurte.

Nils van Vliet, CEO Railport, a declarat: „Deși nu a fost un exercițiu ușor, suntem extrem de mulțumiți de rezultat și de sprijinul și susținerea enormă din partea industriei și a plătitorilor de taxe.  Fără sprijinul lor, nu am fi reușit.  Proiectul arată că împreună putem schimba lucrurile în mod eficient dacă ne unim forțele.  În plus, proiectul nu se oprește după atribuire. Railport va continua să monitorizeze calitatea, să organizeze întâlniri zonale pentru a crește eficiența și să ia inițiativele necesare pentru a accelera exercițiul de digitalizare care a început deja Privim cu speranță spre viitor.”

Pentru a realiza acest lucru, Railport a împărțit portul în zone pe baza volumelor consolidate și a optimizării operaționale. Pe această bază, Railport a organizat o licitație pentru prima și ultima milă în fiecare zonă. Pentru aceasta, a primit un mandat de la plătitorii de marfă din aceste zone.

În acest fel, Railport urmărește să facă traficul de primă și ultimă milă mai accesibil atât pentru operatorii feroviari, cât și pentru plătitorii de mărfuri. Modelul combate fragmentarea și sporește transparența în ceea ce privește propriile mărfuri.

După evaluarea ofertelor primite, sunt cunoscute rezultatele licitației:

  • Zona 1 – Docurile canalului: Lineas;
  • Zona 2 – coșul de fum exterior: Lineas;
  • Zona 3 – Docul de eliberare: Railtraxx;
  • Zona 4 – Oorderen: DB Cargo;
  • Zona 5 – Portul Vechi: soluție individuală adaptată fiecărui plătitor de marfă;
  • Zona 6 – Oosterweel: Lineas;
  • Zona 7 – Marea adâncă: Railtraxx;
  • Zona 8 – WLH: Railtraxx;
  • Zona 9 – Zwijndrecht: Railtraxx.

Plătitorii de transport de marfă participanți pot acum să încheie contracte cu întreprinderea feroviară aleasă pentru prima și ultima milă. Întreprinderile feroviare selectate își oferă serviciile în mod neutru, pentru toate părțile interesate. Chiar și plătitorii de taxe de transport de marfă care nu și-au înscris (încă) volumul în procedura de licitație pot participa la proiect și, prin urmare, pot (încă) utiliza serviciile oferite. Acest sistem va începe la 1 ianuarie 2024.

sursa foto:portofantwerpbruges.com

Articole similare

Ad