Metrans este cel mai nou jucător care se alătură rutei Trans-Caspice prin Middle Corridor cu trecere prin portul Constanța. Operatorul feroviar ceh a operat un prim tren pilot, cu un grad de încărcare de 100%, despre care a spus că a sosit la timp în terminalul din Mannheim, Germania, „în ciuda unui timp de tranzit mai lung decât ruta prin Northern Corridor“.
Deși sunt perturbări de trafic feroviar de-a lungul Noului Drum al Mătăsii, Metrans a continuat să deservească conexiuni prin Rusia și Małaszewicze (Polonia) sau prin terminalul Dobrá de lângă orașul slovac Čierna nad Tisou. După cum subliniază compania, traficul pe aceste rute nu a fost oprit, însă creșterea transportului nu a mai fost atât de vizibilă. Din acest motiv, compania a colaborat intens cu partenerii săi pentru a găsi o nouă rută și o alternativă la această variantă de nord.
Acest lucru s-a întâmplat în prima jumătate a lunii mai, când a fost înființat un nou serviciu către Europa pentru fluxul de mărfuri din China prin Middle Corridor. Containerele ajung pe coasta de est a Mării Negre, prin intermediul unor curse feeder ajung pe coasta europeană în portul Constanța, de unde Metrans le preia către hinterlandul european.
Potrivit companiei, deja a fost organizat un prim tren bloc, proiectul pilot al noului serviciu. „În ciuda unui timp de tranzit mai lung decât ruta de nord, a sosit la timp conform standardelor Metrans la stația sa de destinație din Mannheim, Germania. Astfel, am reușit să răspundem în mod flexibil la condițiile emergente și să oferim clienților noștri o rută nouă și alternativă, astfel încât mărfurile pentru import și export în și din Asia să nu se oprească.“
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit